اسد 17, 1403 18:37 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری اسلامی ایران: خبرنگاری کمتر از جهاد نیست
    رئیس جمهوری اسلامی ایران: خبرنگاری کمتر از جهاد نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تبریک روز خبرنگار تاکید کرد: مسیر پرفراز و نشیب فعالیت خبرنگاران، کمتر از جهاد در راه حق و حقیقت نیست.

به گزارش رادیو دری؛ مسعود پزشکیان، روز خبرنگار را فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به کوشش خستگی‌ناپذیر پاسداران حقیقت و وجدان‌های بیدار جامعه دانست که با قلم توانا و بیان رسای‌شان، نقشی حیاتی در روشنگری و امیدآفرینی ایفا می‌کنند.

رئیس جمهوری ایران افزود: شأن و منزلت والای خبرنگاران از آن روست که در انجام رسالت خطیر خویش و خدمت به مردم و اطلاع‌رسانی صادقانه، همت خود را فداکارانه به کار می‌بندند و تمام توان و استعداد خویش را در طبق اخلاص می‌نهند.

پزشکیان اظهار کرد: در عصری که سیل خروشان اخبار، مخاطب و جامعه را در تشخیص حقیقت و گزینش راستی‌ها با چالش‌های پیچیده روبرو ساخته و حقیقت در هزارتوی ناراستی‌ها محجوب گشته، این خبرنگاران هستند که با تکیه بر شجاعت و دانش ژرف خود، به اعماق پنهان حقیقت، رخنه کرده و رسالت عظیم آگاهی‌بخشی و هشیاری اجتماعی را به  ظهور می‌رسانند. 

رئیس جمهوری ایران در پایان یاد و خاطره شهدای والامقام عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، به‌ویژه شهید محمود صارمی و همرزمانش و تمامی شهدای خبرنگار جبهه مقاومت را که در ماه‌های اخیر در راه رسالت انسانی دفاع از حقایق غزه و انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی، جان شیرین خود را نثار کردند، گرامی داشته و از درگاه خداوند متعال برای همه خبرنگاران و مشعل‌داران راه حقیقت و آزادی، بهروزی و توفیق آرزو کرده است.

 

رئیس صداوسیما: روز خبرنگار یادآور جهاد مخلصانه خبرنگاران است

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در پیام تبریکی به مناسبت 17 اسد/مرداد روز خبرنگار گفت: این روز یادآور جهاد مخلصانه و مومنانه خبرنگاران حقیقت طلبی است که با هدف روایت حقیقت، طلایه دار راهیان سرزمین آگاهی هستند.

Image Caption

پیمان جبلی شهادت بیش از ۱۶۵ خبرنگار در  جنگ غزه را گواه جان‌فشانی در راه خبررسانی صحیح و شکستن هیمنه دروغ سازان رسانه‌ای استکبار و صهیونیسم دانست و افزود:خبرنگاران مومن و متعهد صداوسیما نیز پرچم دار موفق دو شعار اساسی هویت محوری و عدالت گستری محسوب می‌شوند. 

هفدهم اسد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار اعزامی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران -ایرنا- به افغانستان است که در این کشور به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است. 

بیانیه وزارت خارجه ایران به مناسبت سالروز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف

 

کلیدواژه