درخواست آمریکا و چهار کشور اروپایی برای پرهیز ایران از حمله نظامی به رژیم صهیونیستی
(last modified 1403-05-23T05:46:43+00:00 )
اسد 23, 1403 10:16 Asia/Kabul
  • درخواست آمریکا و چهار کشور اروپایی برای پرهیز ایران از حمله نظامی به رژیم صهیونیستی
    درخواست آمریکا و چهار کشور اروپایی برای پرهیز ایران از حمله نظامی به رژیم صهیونیستی

سران آمریکا و چهار کشور اروپایی در بیانیه مشترکی، انصراف ایران از حمله تلافی‌جویانه احتمالی به رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

به گزارش رادیو دری، در بیانیه مشترکی که دوشنبه شب در تارنمای کاخ سفید منتشر شد آمده است، سران آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا درباره اوضاع غرب آسیا گفت‌وگو کرده و از تلاش‌های جاری برای کاهش تنش‌ها و رسیدن به توافق آتش‌بس در باریکه غزه حمایت می کنند.

در این بیانیه آمده است، از درخواست «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر برای از سرگیری مذاکرات با هدف دستیابی به یک توافق در اسرع وقت حمایت شده است. 

سران آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا از جمهوری اسلامی ایران نیز خواستند که ازحق خود مبنی بر حمله نظامی به اسرائیل صرف‌نظر کند.

در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

ترس، وحشت و آشفتگی روانی رژیم صهیونیستی از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» روز به روز افزایش می‌یابد.

گسترش وحشت صهیونیست‌ها از پاسخ تلافی جویانه ایران

کلیدواژه