تاکید علی باقری بر حق مشروع ایران برای اقدام متقابل ضد رژیم صهیونیستی
(last modified 1403-05-23T10:01:38+00:00 )
اسد 23, 1403 14:31 Asia/Kabul
  • تاکید علی باقری بر حق مشروع ایران برای اقدام متقابل ضد رژیم صهیونیستی
    تاکید علی باقری بر حق مشروع ایران برای اقدام متقابل ضد رژیم صهیونیستی

سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران همزمان با تداوم تلاش‌ها برای توقف تجاوز به باریکه غزه، بر حق ذاتی و مشروع خود برای انجام اقدام متقابل ضد رژیم صهیونیستی تاکید دارد.

به گزارش رادیو دری، علی باقری در گفت و گوی تلفنی «آنتونیو تایانی» وزیر امورخارجه ایتالیا با اشاره به تداوم ده ماهه جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و گسترش دامنه جنگ به سایر کشورهای منطقه، نسبت به رویکرد توام با مانع‌تراشی و کارشکنی این رژیم در روند توقف جنایت و نسل‌کشی در غزه ابراز تاسف کرد.

وی افزود: تهاجم رژیم اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، حمله ناجوانمرانه به یک منطقه مسکونی در بیروت و در ادامه، ترور مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران، مصادیق بارزی از تلاش صهیونیست‌ها برای گسترش دامنه جنگ به سایر کشورهای منطقه است.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: اقدامات متجاوزانه اخیر رژیم نسل‌کش اسرائیل، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، لبنان و جمهوری اسلامی ایران است و تهران همزمان با تداوم تلاش‌ها برای توقف تجاوز به باریکه غزه، بر حق ذاتی و مشروع خود برای انجام اقدام متقابل تاکید دارد.

وزیر امورخارجه ایتالیا نیز با اشاره به اهمیت تقویت روابط دوجانبه و تداوم گفت وگوها در عرصه‌های مختلف به خصوص در ارتباط با مسائل و تحولات منطقه، بر پیشبرد ابتکارعمل جدید توافق شده‌ از سوی مصر، قطر و آمریکا برای تحقق هر چه سریع‌تر آتش‌بس در باریکه غزه تاکید کرد.

آنتونیو تایانی با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه گفت: ایتالیا خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای کمک‌ به توقف جنگ و تحقق آتش‌بس در غزه را خواستار است.
سرپرست وزارت امورخارجه ایران و وزیر امورخارجه ایتالیا همچنین درباره مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران با اشاره به پیشینه روابط ایران و ایتالیا، تداوم گفت و گوها در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عرصه‌های مختلف مورد علاقه را مهم ارزیابی کرد.
باقری: نیت رژیم صهیونیستی نسل‌کشی فلسطینیان است

باقری: پاسخ ایران به ترور شهید هنیه به نفع امنیت منطقه است

کلیدواژه