باقری:‌ تعدّی رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی، اقدامی تحریک آمیز در جهت بی‌ثباتی منطقه است
(last modified 1403-05-24T04:49:47+00:00 )
اسد 24, 1403 09:19 Asia/Kabul
  • باقری:‌ تعدّی رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی، اقدامی تحریک آمیز در جهت بی‌ثباتی منطقه است
    باقری:‌ تعدّی رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی، اقدامی تحریک آمیز در جهت بی‌ثباتی منطقه است

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تعدّی برخی وزیران کابینه رژیم جعلی اسرائیل و شهرک‌نشینیان صهیونیست به مسجد الاقصی را اقدامی تحریک آمیز در جهت تشدید تنش و بی ثباتی در منطقه دانست.

به گزارش رادیو دری، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در پیامی در شبکه ایکس ( توئیتر سابق) ضمن محکومیت تعدّی برخی وزیران کابینه رژیم جعلی اسرائیل و شهرک‌نشینیان صهیونیست به مسجد الاقصی، بر ضرورت واکنش جهانی، بویژه دولت های اسلامی و ملت های مسلمان در این خصوص تاکید کرد.

باقری کنی افزود: جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی برای توقف اقدامات وحشیانه و ناقض قوانین و مقررات بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی، مسئولیتی عینی و فوری دارند.

درهمین ارتباط، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام تجاوزکارانه دو وزیر کابینه رژیم جعلی اسرائیل و جمعی از شهرک‌نشینان صهیونیست در ورود هتاکانه به مسجدالاقصی را شدیدا محکوم کرد و این گونه اقدامات تحریک‌آمیز را مصداق روشن دیگری از اراده صهیونیست‌ها در گسترش تنش و ناآرامی در منطقه دانست.

ناصر کنعانی چافی، همچنین این اقدام شرارت‌آمیز را نشان دهنده این واقعیت غیرقابل انکار دانست که سرکردگان رژیم اسرائیل قصد دارند با جریحه‌دار ساختن احساسات دینی مردم مسلمان فلسطین و جهان اسلام، بر آتشِ جنگ‌افروزی‌های خود بدمند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پایان خطاب به آمریکا و برخی کشورهای غربی حامی جنایتکاران صهیونیست یادآور شد که اگر در ادعای خود مبنی بر نگرانی از امنیت و ثباتِ منطقه غرب آسیا صادق هستند، هرچه سریع‌تر رژیم جنایتکار صهیونیستی را مهار کرده و به نسل‌کُشی در باریکه غزه و ماجراجویی‌های این رژیم یاغی در فلسطین و در سطح منطقه پایان دهند.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم جعلی اسرائیل روز سه‌شنبه به همراه گروهی از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش بردند. این وزیر تندرو صهیونیست همچنین در پیامی ویدئویی توقف مذاکرات آتش‌بس و ادامه جنگ ضد باریکه غزه را خواستار شد. یورش وزیر تندرو رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس، واکنش و محکومیت گسترده گروه‌های فلسطینی و برخی کشورهای مسلمان را به همراه داشته است.

شهرک‌نشینان صهیونیست پرچم اسراییل را در مسجدالاقصی برافراشتند

کلیدواژه