اسد 25, 1403 18:11 Asia/Kabul
  • وزیر کشور ایران: انسداد مرز برای افزایش امنیت کشور است
    وزیر کشور ایران: انسداد مرز برای افزایش امنیت کشور است

وزیر کشور/داخله ایران گفت: انسداد مرز در سیستان و بلوچستان برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از ورود قاچاق مواد مخدر در حال اجرا است.

به گزارش رادیو دری، احمد وحیدی روز پنج‌شنبه در بدو ورود به شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان ایران گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت شهید رئیسی، رسیدگی به موضوع انسداد مرزها با هدف جلوگیری از تردد تروریست‌ها، قاچاقچیان و اتباع غیرمجاز است.

وی افزود: در سفر امروز به سیستان و بلوچستان از نحوه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز میرجاوه، پایانه مرزی، مسائل مرز و زائران پاکستانی که وارد کشور شدند، بازدید شد.

وزیر کشور ایران ادامه داد: وضعیت پایانه مرزی میرجاوه و موضوع حمل و نقل نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و در امر خدمت رسانی به زائران اقدامات خوبی انجام شده است.

وحیدی همچنین گفت: بخشی از کار انسداد مرز را نیروی زمینی سپاه و برخی از نقاط را فراجا انجام می دهد.

در ماه ثور گذشته به دستور رئیس جمهوری شهید ایران سید ابراهیم رئیسی، اجرای طرح انسداد مرزهای ایران با سه میلیارد یورو اعتبار آغاز شد.

در این طرح قرار است در مدت پنج سال آینده، مرزهای ایران با کشورهایی که از آن‌ها قاچاق انسان یا سلاح انجام می‌گیرد، با فنس، دیوارکشی و نصب سیستم‌های هوشمند ایمن شود که مرزهای ایران با پاکستان و افغانستان از آن جمله است.

مقام بلندپایه نظامی ایران: ارتش با همه توان طرح انسداد مرز با افغانستان را اجرا می‌کند

کلیدواژه