اسد 28, 1403 10:13 Asia/Kabul

رئیس ستاد مرکزی اربعین ایران هشدار داد با زائران خارجی که در بازگشت از سفر اربعین از ایران خارج نشوند به عنوان مهاجر غیرقانونی برخورد خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی وزارت کشور/داخله ایران دریک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره زائران افغانستانی و پاکستانی که به قصد سفر به عراق وارد کشور ایران شده و پس از جدا شدن از کاروان‌های کشور خود در ایران باقی می مانند، تأکید کرد که با این افراد برخورد خواهد شد.

میراحمدی گفت: زائران پاکستانی و افغانستانی باید ویزای ایران و عراق را داشته باشند و مدت رفت و برگشت‌شان هم مشخص است. اگر تبعه خارجی از این موضوع تخطی کرد و در زمان مشخص از کشور خارج نشد، مهاجر غیرقانونی است و برابر مقررات با او برخورد می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ایران گفت: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در سال حدود 500 هزار ویزای کار به اتباع افغانستان می دهد و ممکن است بخشی از این افراد در پایان مدت قانونی، از کشور خارج نشوند که بخشی از اقدامات فراجا درباره این افراد است و زائران اربعین در صورت ماندگاری غیرقانونی در ایران شامل این عده خواهند بود.

وی در عین حال گفت: اگر تعداد این افراد که به بهانه زیارت وارد شده و در کشور اقامت می‌گزینند عدد قابل توجهی بود قطعا تا به حال از دستگاه‌های مختلف اطلاع داده می‌شد اما تاکنون دستگاهی درباره این امر اظهار نگرانی نکرده است.

پیش بینی می شود امسال بیش از صد هزار زائر اربعین از افغانستان و پاکستان با عبور از خاک ایران به کربلای معلی سفر کنند.

صدور و تحویل دفترچه های زیارت اربعین حسینی برای مهاجرین افغانستانی با سرعت جریان دارد

کلیدواژه