عالم سیاه‌پوش دردانه خدا؛ رادیو دری فرا رسیدن اربعین حسینی را تسلیت می‌گوید
(last modified 1403-06-04T04:23:13+00:00 )
سنبله 04, 1403 08:53 Asia/Kabul

امروز اربعین حسینی است و ایران اسلامی در چهلمین روز شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران سعادتمندش سیاه پوش و سوگوار است.

به گزارش رادیو دری؛ چهل روز از عزای اشرف اولاد آدم و اعظم مصیبت های تاریخ می گذرد و هنوز ذره ذره هستی در رثای شهید تشنه کربلا خون می گرید.

قافله عشاق الحسین(ع) امروز سرانجام به کربلا می رسد و میلیون‌ها زائر و عاشق و دلداده اباعبدالله(ع) از سراسر جهان که روزهاست دشواری پیاده روی در گرمای شدید تابستان را به شوق زیارت مولای شهیدشان بر خویش هموار کرده اند، امروز قدم بر خاک خونین کربلا می گذارند. 

در ایران اسلامی هم مومنان و سوگواران حسینی  در چهلمین سالروز شهادت سالار شهیدان مانند شب و روز تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) با حضور در خیابان ها در رثای شهادت دردانه خدا  عزاداری می کنند.

امروز همچنین آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در  بسیاری از شهرهای ایران برگزار می شود و عاشقان سید و سالار شهیدان که توفیق تشرف به کربلا نیافته اند، به نیت زیارت، تا حرم های مقدس اهل بیت علیهم السلام و بقعه های متبرکه پیاده روی می کنند.

این مراسم در مشهدالرضا  با حضور گسترده خیل عزاداران حسینی برگزار می شود و مردم با پای پیاده خود را به حرم حضرت ثامن الحجج (ع) می رسانند تا اربعین شهادت جد شهیدش را به آستان امام رؤوف تسلیت گویند.

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) را به همه مسلمانان به ویژه شیعیان جهان و دیگر آزادیخواهان جهان، تسلیت می گوید.

ورود 13 هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون به خاک ایران اسلامی

کلیدواژه