سنبله 05, 1403 08:51 Asia/Kabul
  • عراقچی: واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران حتمی است
    عراقچی: واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران حتمی است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی وزیر خارجه ایتالیا، پاسخ به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را حتمی دانست.

به گزارش رادیو دری، سید عباس عراقچی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در تماس آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا بحث مفصلی درمورد منطقه داشته و به او گفته که واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران در ترور هنیه حتمی است و این واکنش دقیق و حساب‌شده خواهد بود، اما برخلاف رژیم صهیونیستی، ایران به دنبال گسترش تنش نیست اگرچه از آن هراسی هم ندارد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به تماس تلفنی وزرای خارجه مصر، ترکیه و عربستان برای تبریک به وی، نوشت: حرکت به سمت یک «منطقه قوی و مّتحد» از طریق گفت‌ وگو، همکاری، هم‌افزایی و همدلی با کشورهای منطقه از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

عراقچی افزود: همچنین، در جواب تماس تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای تبریک، به آنها یادآور شده که منطقه قفقاز برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ژئوپلیتیک و راهبردی دارد و قرابت‌های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی، اهمیت گسترش روابط با کشورهای این منطقه را دوچندان کرده است.

امیر فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی، انتخاب وی بعنوان وزیر امور خارجه ایران را تبریک گفت و برای او موفقیت آرزو کرد. همچنین در این گفت وگو آخرین تحولات روابط دوجانبه و منطقه، مورد بحث و تبادل تظر قرار گرفت و طرفین با تاکید بر اینکه روابط دو جانبه در مسیر صحیح خود قرار دارد، خواستار افزایش و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف شدند.

دو طرف همچنین با اشاره به استمرار جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و تشدید تنش در منطقه، بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای متوقف نمودن جنایات صهیونیست‌ها و ارسال کمک‌های ‌ انسان‌دوستانه به نوار غزه تاکید کردند.

تاکید وزیر خارجه ایران بر حق مشروع این کشور در پاسخ به ترور شهید هنیه

کلیدواژه