سنبله 05, 1403 17:16 Asia/Kabul
  • سلیم الحص درگذشت/پیام تسلیت ایران به دولت و ملت لبنان
    سلیم الحص درگذشت/پیام تسلیت ایران به دولت و ملت لبنان

وزیر امور خارجه ایران درگذشت نخست وزیر اسبق لبنان را تسلیت گفت.

به گزارش رادیو دری، سلیم الحص نخست‌وزیر پیشین لبنان که در زمره چهره های حامی مقاومت بود، دیروز یک شنبه در سن 94 سالگی درگذشت.

سلیم الحص در سال 2017 و در سن 87 سالگی به منظور اعلام همبستگی با اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی یک روز اعتصاب غذا کرده بود.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیام تسلیت درگذشت سلیم الحص نخست وزیر پیشین لبنان گفت: وی شخصیتی فرهیخته و فرزانه و سیاستمداری بزرگ و حکیم بود که در چندین دوره از حساس‌ترین شرایط لبنان، با درایت و حکمت دولت لبنان را اداره کرد.

عراقچی تاکید کرد: مواضع محکم و روشن الحص در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، برگ زرین و ماندگار حیات سیاسی ایشان بود.

وزیر خارجه ایران افزود: پشتیبانی قوی مرحوم الحص در کسوت نخست‌وزیری از مقاومت اسلامی و ملی لبنان در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها، نقش بارزی در پیروزی بزرگ مقاومت در سال ۲۰۰۰ میلادی و عقب‌نشینی خفت‌بار ارتش صهیونیستی از جنوب لبنان داشت.

در همین ارتباط سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان هم عصر دیروز با تسلیت درگذشت سلیم الحص وی را شخصیتی بزرگ و نماد ملی یکپارچگی و مقاومت خواند که تا آخرین لحظات عمر پربرکت خود حامی مقاومت و پشتیبان آن بود.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان درگذشت

کلیدواژه