جدی 20, 1395 13:08 Asia/Kabul
  • روحانی: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، شخصیت بی‌بدیل انقلاب بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را شخصیتی بی‌‌بدیل در دوران نهضت و انقلاب اسلامی معرفی کرد.

"حسن روحا‌نی" رییس جمهوری اسلامی ایران  امروز ( دوشنبه ) در مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در حسینه جماران در تهران به خبرنگاران گفت: در طول دوران نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی، امور اساسی و بسیار سخت بر دوش ‏این شخصیت بزرگ و مبارز بود.

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران افزود: مرحوم آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در همه مراحل ‏انقلاب و در دوران سازندگی و بازسازی ویرانی‌های پس از جنگ تحمیلی، رشادت‌های بی‌نظیری از ‏خود نشان داد و هیچ‌وقت از صحنه کنار نرفت و مشکلات، ایشان را از مسیرش جدا نکرد‎.‎

روحا‌نی  تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا ‏آخرین لحظه زندگی و عمر پربرکت خود نیز یار رهبر معظم انقلاب اسلامی بود‎ و  آرزوهای بلندی برای سربلندی و عظمت ملت ایران ‏و انقلاب اسلامی داشت.

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: برای ادامه راه آیت الله هاشمی‌رفسنجانی همه به  به ویژه جوانان باید در صحنه باشند تا انقلاب اسلامی و نظام را ‏به نقطه مطلوب، نظر و خواست مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی برسانند.

‎در همین حال، "علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی ایران در نشست دوشنبه مجلس با ابراز تالم از رحلت آیت الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: نام آن مرحوم با نام انقلاب اسلامی همراه بوده و هست.

لاریجانی با بیان این که آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در خنثی کردن توطئه‌ گروه‌های مختلف ضد انقلاب عزمی راسخ داشت و تصریح کرد: نقش اساسی آن مرحوم در امیدوار نگه داشتن ملت ایران و مبارزه با گروهک تروریستی  منافقین مشهود بود.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران یکشنبه‌شب به سبب عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران درگذشت.