سنبله 06, 1403 18:21 Asia/Kabul
  • ایران حملات تروریستی اخیر در پاکستان را محکوم کرد
    ایران حملات تروریستی اخیر در پاکستان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات تروریستی اخیر در پاکستان را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی چافی حملات تروریستی اخیر در مناطق مختلف پاکستان را محکوم کرد و ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان و ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران تروریسم در همه ابعاد آن را مردود و محکوم می داند و در روند مبارزه با این پدیده شوم، در کنار دولت و ملت کشور همسایه و برادر پاکستان ایستاده است.

مسئولان امنیتی پاکستان اعلام کردند که انفجار بمب روز دوشنبه در منطقه رزمک وزیرستان شمالی در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور دستکم چهار نفر کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار در وزیرستان شمالی را برعهده نگرفته است.

در همین حال مسئولان امنیتی در ایالت بلوچستان پاکستان نیز گفتند عناصر تروریستی در دو حمله جداگانه به مسافران اتوبوس در شهر کویته مرکز این ایالت و به نیروهای امنیتی در منطقه قلات در ایالت بلوچستان 33 نفر از جمله چند پلیس را کشتند.

به گفته مسئولان امنیتی در ایالت بلوچستان پاکستان، تروریست‌ها پس از این جنایت 10 دستگاه اتوبوس دیگر را به آتش کشیده و از محل گریختند.

گروهی تروریستی به نام «ارتش آزادیبخش بلوچ» مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

پاکستان طی سه سال گذشته با افزایش بی‌سابقه حملات تروریستی به نیروهای امنیتی خود به ویژه در ایالت های بلوچستان و خیبرپختونخوا مواجه است.

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و گروه‌های تجزیه طلب بلوچ مسئولیت بسیاری از این حملات را برعهده گرفته‌اند.

حمله تروریستی در پاکستان/ ۲۳ نفر کشته شدند

کلیدواژه