سنبله 09, 1403 17:40 Asia/Kabul
  • جودو ایران
    جودو ایران

نماینده وزن 90+ کیلوگرم تیم ملی نوجوانان پسران جمهوری اسلامی ایران پس از 10 سال طلسم شکنی کرد و در آسیا صاحب مدال طلا شد.

به گزارش رادیو دری؛ مسابقات جودو نوجوانان قهرمانی آسیا از روز گذشته (پنج شنبه) به میزبانی کره‌جنوبی و در شهر مونگ یونگ، آغاز شد. امروز (جمعه) در دومین روز از این رقابت‌ها، تیم ملی جودو نوجوانان (پسران) ایران با کسب یک مدال طلا، دو مدال برنز و دو عنوان پنجمی به کار خود پایان داد. تیم ملی نوجوانان ایران با ترکیب پنج ملی پوش در این رقابت ها حضور پیدا کرده بودند.

محمد مهدی مظلوم، صبح امروز در وزن 90+کیلوگرم با شکست حریف هندی، در نیمه‌نهایی نیز با شکست نماینده کشور میزبان (کره جنوبی) به فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا راه یافت و در فینال مسابقات پس از 10 سال موفق شد به مدال طلای آسیا دست یابد.

لازم به یادآوری است، جودو ایران آخرین بار سال 2015 در رده سنی نوجوانان آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود که سرانجام امروز طلسم ها شکسته شد.

همچنین، علیرضا نیک‌سرشت، دومین نماینده وزن 90+ کیلوگرم نیز به مدال برنز دست یافت وهمچنین، محمد امین اشرفی، نماینده وزن 81-کیلوگرم تیم ملی نوجوانان ایران هم به مدال برنز این دور از رقابت‌ها دست یافت.

روز گذشته نیز امیرحسین چگینی، در وزن 50-کیلوگرم، متین عبادی، در وزن 60-کیلوگرم و سمیرا خاک‌خواه، در وزن 63- کیلوگرم به عنوان پنجمی این رقابت‌ها دست یافتند.

 

کلیدواژه