ای امت رسول قیامت به پا کنید ...
(last modified 1403-06-11T15:46:48+00:00 )
سنبله 11, 1403 20:16 Asia/Kabul

جهان اسلام در سالروز رحلت جانگذار خاتم الانبیا(ص)، نور دیده اولیا و رحمت بی منتها، حضرت ابوالقاسم مصطفی محمد (ص) و شهادت مظلومانه فرزند بزرگوارش سید جوانان اهل بهشت حضرت امام حسن مجتبی (ع) عزادار و سیاهپوش است.

به گزارش رادیو دری؛ روز دوشنبه برابر با 28 صفر، سیاهپوش دو داغ است؛ داغ رحلت جانسوز حضرت ختمی مرتبت، پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص) و نیز شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع).

محمد (ص) که در نخستین سالهای بعثتش، حکومت خود را از جغرافیای قلب ها آغاز کرد و رسالت خود را به جغرافیایی به وسعت جهان رساند، در چنین روزی در سن 63 سالگی، پس از 23 سال خون دل خوردن برای هدایت بندگان خدا و ابلاغ کلام الهی، بار سنگین نبوت و هدایت را بر زمین نهاد و سبک‌بار به دیدار معبود عروج کرد و  جهان اسلام را در داغ فراق آخرین فرستاده برحق خداوند به سوگ نشاند.

او که اسوه نیکوی اخلاق و شرافت و انسانیت بود، امین خلق خدا بود و امین خدا و  برانگیخته شده بود تا مکارم اخلاق را به کمال برساند و انسان گم شده در وادی حیرانی را به سرچشمه روشن وصال.

همچنین در 28 صفر سال پنجاه هجری حضرت امام حسن مجتبی (ع) پس از 10 سال امامت امت جدشان و مجاهدت در راه بقای حیات اسلام ناب محمدی، در 47 سالگی با توطئه معاویه بن ابی سفیان و به دست همسرشان مسموم شدند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

دوران امامت امام مجتبی(ع) از مهم ترین دوره های تاریخ اسلام به شمار می رود و خلافت شش ماهه آن حضرت که با بی وفایی و بی بصیرتی یارانش به صلح با معاویه منجر شد، از درخشان ترین دوران‌های تشکیل حکومت در جوامع اسلامی است.

رادیو دری صدای جمهوری اسلامی ایران،مرکز خراسان رضوی فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت می گوید.

 

کلیدواژه