سنبله 12, 1403 12:30 Asia/Kabul
  • کنعانی: جامعه بشری خواهان محاکمه سران رژیم صهیونیستی است
    کنعانی: جامعه بشری خواهان محاکمه سران رژیم صهیونیستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: جامعه بشری بیش از هر زمانی تشنه‌ انسانیت و عدالت و خواستار محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی است.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حدود هشت دهه پس از دادگاه نورنبرگ، تاریخ دوباره شاهد ظهور یک هیتلر دیگر است؛ جنایتکاری که نسل کشی و کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی را در سایه بی عملی جامعه جهانی با شدت و قساوت ادامه می‌دهد.

کنعانی افزود: مدعیان دفاع از حقوق بشر اگر برای بشریت و جان انسان‌ها ارزشی قائل هستند، اکنون وقت اقدام است و فردا دیر است.

اخیراً کریم خان دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) با تائید این موضوع که این دیوان صلاحیت رسیدگی به جنایات جنگی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی را دارد، از قضات دیوان بین‌المللی کیفری خواست تا فوراً در مورد صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم تصمیم‌گیری کنند.

در محاکمات نورنبرگ که از بیستم نوامبر 1945 تا اول اکتبر 1946 به طول انجامید، سازمان‌های اس‌اس (گارد ویژۀ حزب نازی با یونیفورم سیاه) و ستاد شخصی هیتلر جنایتکار شناخته شدند.

کنعانی: رژیم نژادپرست صهیونیستی منشا اصلی تهدید امنیت منطقه‌ای است

کنعانی: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا مشغول جنایت ضد بشریت است

کلیدواژه