سنبله 16, 1403 11:03 Asia/Kabul
  • عراقچی: تهدید ارضی همسایگان یا ترسیم دوباره مرزها خط قرمز ماست
    عراقچی: تهدید ارضی همسایگان یا ترسیم دوباره مرزها خط قرمز ماست

وزیر امورخارجه ایران گفت: هر تهدیدی ضد تمامیت ارضی همسایگان یا ترسیم دوباره مرزها، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش رادیو دری، «سید عباس عراقچی» وزیر امورخارجه ایران در شبکه اجتماعی ایکس با تأکید بر ثبات منطقه‌ای به‌عنوان یکی از استوانه‌های امنیت ملی ایران نوشت، هرگونه تهدید ارضی یا تغییر ژئوپلیتیک در اطراف مرزهای ایران خط قرمز جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد، صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای فقط یک اولویت نیست، بلکه یکی از استوانه‌های امنیت ملی ماست و هر تهدیدی ضد تمامیت ارضی همسایگان، یا ترسیم دوباره مرزها، چه در شمال باشد، چه در جنوب، چه در شرق و چه در غرب، کاملا غیرقابل‌قبول است و برای ایران خط قرمز به شمار می‌رود.

 رسانه های جمهوری آذربایجان به تازگی خبر دادند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در دیدار با «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان از تاسیس کریدور مورد مناقشه با ایران یعنی زنگزور استقبال کرده است.

انتشار این خبر در حالیست که ایران بارها مخالفت جدی خود با ساخت این کریدور و هر مورد دیگری که منجر به تغییر در نقشه های ژئوپولیتیک منطقه می شود، نشان داده است.

در همین حال، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به صراحت مخالفت ایران را با ساخت این کریدور اعلام نموده و پاشینیان نیز اعلام کرد که ایروان اجازه عبور چنین کریدوری از خاک خود را نخواهد داد.

عراقچی: امنیت مرزها خطوط قرمز ایران است

کلیدواژه