سنبله 16, 1403 14:21 Asia/Kabul
  • وزیر کشور ایران: اتباع غیرمجاز در اسرع وقت اخراج می‌شوند
    وزیر کشور ایران: اتباع غیرمجاز در اسرع وقت اخراج می‌شوند

وزیر داخله ایران بر اخراج هرچه سریع‌تر اتباع خارجی غیرمجاز از این کشور تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، اسکندر مومنی وزیر کشور ایران در دیدار با آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شهر شیراز گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله وظایف اصلی وزارت کشور است زیرا این آسیب‌ها شاید در لحظه به چشم نیاید، اما به مرور زمان ضربه سختی را به تمام حوزه‌ها در کشور خواهد زد.

مومنی به حوزه آسیب‌های اجتماعی در برنامه هفتم توسعه ایران اشاره کرد و گفت: برنامه هفتم توسعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی چند تکلیف را مشخص کرده که یکی از آنها ساماندهی اتباع خارجی است که با موضوع آسیب‌های اجتماعی هم درتنیده است.

وی با بیان اینکه ایران توان پذیرش این همه مسافر و میهمان را ندارد، افزود: حتی یک خانه هم گنجایشی برای پذیرش میهمان دارد و بیش از ظرفیت آن، هم صاحب‌خانه و هم میهمان را آزرده می‌کند، بنابراین در اسرع وقت اتباع غیرمجاز را طرد می‌کنیم.

وزیر داخله ایران در توضیح علت این تصمیم گفت: وجود اتباع غیرمجاز باعث شده علاوه بر ایجاد مشکلات، فرصت‌های شغلی زیادی هم از ایرانیان گرفته شود که این مسئله در بازدید امروز از محله سنگ سیاه شیراز به خوبی مشهود بود.

اسکندر مومنی وزیر کشور/داخله ایران در سفر به شیراز در مصاحبه با خبرنگاران نیز بر اجرای طرح سامان‌دهی اتباع خارجی به شکل کامل، با برنامه ای مناسب و با در نظر گرفتن ملاحظات منطقه‌ای و همسایگی تاکید کرده بود.

سامان‌دهی اتباع خارجی در ایران به زودی آغاز می‌شو

کلیدواژه