سنبله 16, 1403 14:49 Asia/Kabul
  • کنعانی: آمریکا نمی تواند بر سابقه سیاه خود سرپوش بگذارد
    کنعانی: آمریکا نمی تواند بر سابقه سیاه خود سرپوش بگذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن رد ادعای دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: آمریکا نمی تواند بر سابقه سیاه خود در امور داخلی کشورها سرپوش بگذارد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای دادستان کل آمریکا مبنی بر اقدامات تهاجمی برخی کشورها از جمله ایران برای تاثیرگذاری بر روند و نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این ادعا را بی‌اساس، مغرضانه و دارای مصارف سیاسی داخلی در آمریکا دانست و چنین اتهاماتی را مردود اعلام کرد.

کنعانی با اشاره به سابقه طولانی دولت امریکا در مداخلات غیرقانونی و اقدامات مخرب در امور داخلی کشورها گفت: دولت امریکا نمی‌تواند با اتهام‌زنی به دیگر کشورها، مشکلات و بحران‌های داخلی خود را به سایر کشورها منتسب و بر سابقه سیاه رفتارهای مداخله‌جویانه و فراقانونی خود در امور داخلی کشورهای مستقل سرپوش بگذارد.

اف‌بی‌آی و چند آژانس اطلاعاتی دیگر آمریکا در بیانیه‌ای مشترک ادعا کردند، ایران در نفوذ سایبری به کارزار دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه و تلاش برای هک کردن ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری دست داشته است.

همچنین دادستان کل آمریکا اخیرا مدعی شدت‌گرفتن حملات ایران برای تاثیرگذاری بر کارزارهای انتخاباتی آمریکا شد.

رد اتهام دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کلیدواژه