سنبله 22, 1403 09:57 Asia/Kabul
  • پزشکیان: ایران بر تقویت پیوندها با عراق تاکید دارد
    پزشکیان: ایران بر تقویت پیوندها با عراق تاکید دارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران بر تقویت پیوندها با عراق تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در مصاحبه اختصاصی با شبکه "الاخباریه" عراق گفت: تهران بر تقویت پیوندها با کشور عراق تاکید و اصرار دارد و معتقد است این اقدام موجب گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف می شود.

پزشکیان با اشاره به برگزاری آئین عبادی و سیاسی اربعین حسینی، تامین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) را مسؤولیت مشترک عراق و ایران دانست و بر اتحاد و همبستگی امنیتی برای رفع موانع در برگزاری باشکوه تر این مراسم معنوی تأکید کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره بحران غزه و ادامه کشتار مردم بی گناه فلسطین بر لزوم توقف جنایات رژیم نسل کش اسرائیل ضد فلسطینیان تأکید کرد.

پزشکیان روز چهارشنبه در صدر هیأتی عالی رتبه از مقامات سیاسی و اقتصادی به عراق سفر کرد و در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال رسمی نخست وزیر عراق قرار گرفت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهوری و نخست وزیر عراق نیز گفت‌وگو کرد.

با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق ۱۴ سند همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی به امضای مقامات دو کشور رسید.

رئیس جمهوری ایران همچنین در ادامه دیدارهای خود در عراق با رهبر جریان حکمت ملی و همچنین نمایندگان رسانه‌های عراقی دیدار کرد.

ایران و عراق ۱۴ سند همکاری امضا کردند

کلیدواژه