سنبله 24, 1403 08:40 Asia/Kabul
  • پایان سفر پزشکیان به عراق و بازگشت به تهران
    پایان سفر پزشکیان به عراق و بازگشت به تهران

مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی سه روزه خود به عراق پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور، عصر روز جمعه بصره را ترک و عازم تهران شد.

به گزارش رادیو دری، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران با بدرقه مقامات عراق، اسعد العیدانی استاندار و اعضای کنسولگری ایران در بصره فرودگاه این شهر را به مقصد تهران ترک کرد. 

«مسعود پزشکیان» رییس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین رییس جمهور ایران است که به بصره سفر کرده است.

پزشکیان در این سفر با اقشار مختلف از جمله سران عشایر و اعیان، دانشگاهیان و نخبگان و نهادهای غیر دولتی و فرهیختگان بصره دیدار و گفت وگو کرد.

«مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه (۱۱ سپتامبر) در اولین سفر خارجی، در صدر هیاتی بلندپایه وارد بغداد پایتخت عراق شد و مورد استقبال رسمی  «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق قرار گرفت.

 در سفر  سه روزه رئیس جمهوری اسلامی ایران از عراق، 14 یادداشت تفاهم همکاری در حوز های مختلف اقتصادی، امنیتی، کشاورزی و فرهنگی بین دو کشور به امضا رسید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دو روز گذشته علاوه بر دیدار و رایزنی با رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق و مقامات منطقه کردستان عراق به زیارت حرم مطهر امام علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) نیز مشرف شد.

سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه به عراق در رسانه های عراقی و دیگر کشورهای منطقه و جهان بازتاب گسترده ای داشته است.

ورود رئیس جمهور ایران به شهر نجف اشرف عراق

کلیدواژه