کنعانی: اتحادیه اروپا از اتهام‌زنی به ایران پرهیز کند
(last modified 1403-06-24T08:31:23+00:00 )
سنبله 24, 1403 13:01 Asia/Kabul
  • کنعانی: اتحادیه اروپا از اتهام‌زنی به ایران پرهیز کند
    کنعانی: اتحادیه اروپا از اتهام‌زنی به ایران پرهیز کند

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: اتحادیه اروپا از اتهام زنی مبتنی بر اطلاعات غلط پرهیز کند.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به اتهام زنی نماینده عالی اتحادیه اروپا به ایران به بهانه ادعای دخالت ایران در مناقشه اوکراین اعلام کرد، هرگونه ادعایی مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی ایران از اساس کذب است.

کنعانی چافی با هشدار درباره اصرار برخی طرف‌ها به ادامه اتخاذ مواضع، اظهارات و بیانیه‌های مخرب ضد ایران، توصیه کرد، اتحادیه اروپا از اتهام زنی مبتنی بر اطلاعات غلط، پرهیز کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره رویکرد مخرب غربی‌ها به استفاده از سلاح منسوخ تحریم نیز تصریح کرد، متاسفانه برخی طرف‌های غربی اعتیاد به وضع تحریم دارند؛ مسیری که نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، که خود، بخشی از مشکل بوده و با پاسخ ایران روبرو خواهد شد.

با وجود اعلام موضع رسمی ایران درخصوص جنگ اوکراین و تاکید بر راهکارهای مسالمت‌آمیز برای حل مناقشه، شورای اتحادیه اروپا در اقدامی غیرسازنده، آنچه را که انتقال موشک‌های بالستیک ساخت ایران به روسیه خواند، محکوم کرد.

شورای اتحادیه اروپا روز جمعه(۱۳ سپتامبر) با صدور بیانیه‌ای ضد ایرانی، با تکیه بر ادعاهای اثبات‌نشده، اعلام کرد، انتقال موشک‌های بالستیک ساخت ایران به روسیه یک تهدید مستقیم برای امنیت اروپاست و نشان‌دهنده تشدید مادی اساسی از تهیه پهپادها و مهمات ایرانی است که روسیه در جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی خود ضد اوکراین از آن‌ها استفاده کرده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل ادعای ارسال موشک بالستیک به روسیه را تکذیب کرد

کلیدواژه