سنبله 27, 1403 08:59 Asia/Kabul
  • عراقچی: ادعای ارسال سلاح از ایران به یمن کذب و اهانت است
    عراقچی: ادعای ارسال سلاح از ایران به یمن کذب و اهانت است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ادعای کذب حامیان رژیم صهیونیستی مبنی بر ارسال سلاح از ایران به یمن، این ادعاها را اهانت و توهینی به ملت یمن عنوان کرد.

به گزارش رادیو دری، سید «عباس عراقچی» وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در گفت‌ وگو با شبکه یمنی المسیره گفت: یمن به یکی از طرف‌های مهم در محور مقاومت تبدیل شده و نقشی بی‌نظیر در حمایت از غزه و فلسطین ایفا می‌کند.

عراقچی افزود: متهم کردن ایران به ارسال تسلیحات به یمن، توهینی به یمنی هاست؛ چراکه یمن دارای فناوری است و می‌تواند زرادخانه نظامی خود را تقویت کند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه همچنین یادآور شد که  یمن اراده دارد و خودش تصمیم می‌گیرد و از سلاح‌های خود به نحوی که صلاح می‌داند، استفاده می‌کند.

سید عباس عراقچی، امروز همچنین در دیدار صلاح فحص، نماینده جنبش امل لبنان در تهران ضمن بررسی و تبادل نظر درخصوص آخرین تحولات لبنان و منطقه، بر تداوم سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین از مواضع سیاسی و اقدامات نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان و رئیس جنبش امل در حمایت از مقاومت و حضور و جانفشانی رزمندگان جنبش امل در کنار رزمندگان حزب‌الله در نبرد علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و حمایت از فلسطین و غزه قدردانی کرد.

فرار رو به جلوی ائتلاف متجاوز سعودی؛ ایران به یمن سلاح ارسال می‌کند

کلیدواژه