سنبله 27, 1403 13:47 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر اجرای تعهدات برجامی کشورهای غربی
    تاکید ایران بر اجرای تعهدات برجامی کشورهای غربی

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با انتقاد از کارشکنی‌های کشور‌های غربی در قبال ایران، بر اجرای تعهدات کشور‌های غربی عضو برجام تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار قائم مقام وزارت امور خارجه نروژ در حاشیه شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به سابقه کارشکنی‌های کشور‌های غربی و تنش‌هایی که تاکنون در نتیجه اجرای سیاست‌های استکباری برای ایران ایجاد کرده‌اند، بر اجرای تعهدات کشور‌های غربی عضو برجام تاکید کرد.

اسلامی گفت: نمی‌توان از ایران انتظار داشت که بدون برخورداری از مزایای برجام با اجرای تعهدات خود، بار اجرای این توافق را به تنهایی برعهده گیرد.

قائم مقام وزارت امورخارجه نروژ با اشاره به علاقمندی و حمایت کشورش از برجام گفت: اسلو از سیاست رئیس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ابراز علاقمندی نسبت به تعامل با کشور‌های غربی استقبال می‌کند.

این مقام نروژی با تاکید بر اهمیتی که کشورش برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قائل است، افزود: نروژ از طریق به رسمیت شناختن کشور فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل، از فلسطین و مردم غزه حمایت کرده است.

شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ۲۶ تا ۳۰ سنبله در وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است.

سفر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به وین 

کلیدواژه