سنبله 28, 1403 10:57 Asia/Kabul
  • رئیس جمهور ایران: جنگ طلب نیستیم؛ از حقمان دفاع می کنیم
    رئیس جمهور ایران: جنگ طلب نیستیم؛ از حقمان دفاع می کنیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران شروع کننده هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود، گفت: هفته آینده در سازمان ملل متحد از حق و حقوق مردم ایران دفاع می کنیم.

به گزارش رادیو دری، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در حاشیه حضور در مجلس شورای اسلامی افزود: در ۲۰۰ سال گذشته یک بار هم در تاریخ نمی‌بینید که ایران به کشوری تجاوز کرده باشد ولی آنها از ما چهره ای ساخته اند که ناجوانمردانه است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحمیل مشکلات و تحریم ها ضد ایران،تصریح کرد: «رژیم صهیونیستی را در منطقه ایجاد و تا دندان مسلح کرده‌اند بعد به ما می‌گویند شما هیچ سلاحی نباید داشته باشید که صهیونیست‌ها هر موقع خواستند ما را بمباران کنند.»

پزشکیان افزود: اگر قرار باشد زور بگویند، ما در برابر زور سر خم نمی‌کنیم.

 «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه هفته آینده به‌منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک خواهد شد.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالیِ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران است.

کلیدواژه