سنبله 28, 1403 12:10 Asia/Kabul
  • ایران: اسرائیل برای جنایت تروریستی در لبنان باید پاسخگو باشد
    ایران: اسرائیل برای جنایت تروریستی در لبنان باید پاسخگو باشد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی سایبری اسرائیل در لبنان گفت: رژیم صهیونیستی باید برای این تجاوز و جنایت فجیع پاسخگو باشد.

به گزارش رادیو دری، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل روز سه شنبه در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل ضمن محکوم کردن این جنایت، تاکید کرد، رژیم اسرائیل باید برای این تجاوز و جنایت فجیع پاسخگو باشد.

همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شامگاه سه شنبه، این اقدام تروریستی علیه غیرنظامیان را مغایر با تمامی اصول اخلاقی و انسانی، حقوق بین‌الملل بویژه حقوق بین الملل بشردوستانه دانست و پیگرد کیفری بین‌المللی، محاکمه و مجازات عاملان این جنایت را خواستار شد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل نیز نسبت به تحولات در لبنان به‌ویژه با توجه به شرایط «بسیار ناپایدار» دراین کشور ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر، دولت و شخصیت‌های مهم سیاسی یمن از جمله «هاشم شرف الدین» سخنگوی دولت تغییر و سازندگی، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و جمعیت علمای یمن سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی که به شهادت و زخمی شدن هزاران نفر منجر شد را محکوم و آن را نقض آشکار قوانین بین الملل و نادیده گرفتن فاحش حیات انسانی عنوان کردند.

وزارت امورخارجه سوریه هم در بیانیه ای اعلام کرد، این اقدام وحشیانه اسراییل، بیانگر تمایل این رژیم برای گسترش دامنه جنگ و عطش سیری ناپذیر برای خونریزی بیشتر است.

محمد شیاع السودانی نخست وزیرعراق نیزشامگاه سه شنبه در بیانیه ای، حمله سایبری رژیم صهیونیستی که به شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از غیرنظامیان منجرشد را محکوم کرد.

براساس این گزارش، حزب‌الله لبنان در بیانیه جدیدی بر تداوم عملیات پشتیبانی خود در باریکه غزه تاکید کرد.

گفتنی است، به دنبال وقوع این حادثه تروریستی در لبنان، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در صدر یک تیم امدادی و درمانی داوطلب، برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه به این کشور اعزام شدند.

حزب الله لبنان روز سه شنبه (17 سپتامبر2024) در بیانیه ای اعلام کرد: تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، دریک اقدام تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی منفجر شد.

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت لبنان، در این اقدام تروریستی 11 نفر شهید و دو هزار 750 نفر دیگر زخمی شدند.

انفجار ناگهانی وسایل ارتباطی در جنوب لبنان و مناطقی از سوریه

کلیدواژه