پزشکیان در کنفرانس وحدت اسلامی: جنایات اسرائیل نتیجه‌ی متحد نبودن مسلمانان است
(last modified 1403-06-29T06:51:05+00:00 )
سنبله 29, 1403 11:21 Asia/Kabul
  • پزشکیان در کنفرانس وحدت اسلامی: جنایات اسرائیل نتیجه‌ی متحد نبودن مسلمانان است
    پزشکیان در کنفرانس وحدت اسلامی: جنایات اسرائیل نتیجه‌ی متحد نبودن مسلمانان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می دهد نتیجه نبود وحدت بین مسلمانان است.

به گزارش رادیو دری، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور اندیشمندان و علما از کشورهای مختلف اسلامی، در سالن اجلاس سران در تهران گفتباید دست به دست هم دهیم، وحدت و انسجام ما مسلمانان، قدرتمان را افزایش می‌دهد.

پزشکیان با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته مقدس وحدت گفت: وقتی رسول خدا به مدینه هجرت کرد، اقوام آنجا با هم دشمن بودند و صد سال بود که با یکدیگر می‌جنگیدند. رسول خدا در اولین قدم پیمان اخوت را اعلام کردندپیامبر بین آنان الفت ایجاد کردند و بعد از هشت سال که به مکه رفتند اعلام کردند که مسلمانان با هم برادرند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که کتاب خدا عصیان کردن و اختلاف را نهی کرده است افزود: جنایات اسرائیل نتیجه عدم وحدت میان مسلمانان است.

وی ادامه داد: دو یا سه میلیون اسرائیلی مسلمانان را نابود می‌کنند، زن و کودک و پیر و جوان و بیمار را می‌کشند، بیمارستان و مسجد را بمباران می‌کنند و ما نشسته‌ایم و نگاه می‌کنیم؛ چون با هم نیستیم، اسرائیل جرات می‌کند دست به این جنایات بزند.

رئیس جمهور ایران با تاکید بر این که تفرقه و اختلاف را دشمن در بین مسلمانان ایجاد می کند گفت: اگر با هم چنگ به ریسمان الهی بزنیم، هیچ قدرتی نمی تواند ما را زمین بزند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: جنگ با یکدیگر، حرکت در لبه آتش است و ما باید از این لبه آتش کنار بکشیم.

آغاز کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران

کلیدواژه