سنبله 31, 1403 13:54 Asia/Kabul
  • عراقچی: بدون افزایش تنش و جنگ، اسرائیل پاسخ جنایاتش را خواهد گرفت
    عراقچی: بدون افزایش تنش و جنگ، اسرائیل پاسخ جنایاتش را خواهد گرفت

وزیر امور خارجه ایران گفت: رژیم نسل کش اسرائیل قطعا به اهداف خود برای افزایش تنش و جنگ نخواهد رسید ولی پاسخ جنایت های خود را خواهد گرفت.

به گزارش رادیو دری، «سید عباس عراقچی» وزیر امورخارجه ایران که جمعه شب در صدر هیاتی برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد، در بدو ورود و جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط ملتهب منطقه غرب آسیا افزود: در شرایطی که منطقه با اقدامات تروریستی و جنایتکارانه رژیم اسرائیل ضد مردم فلسطین و لبنان مواجه است،اسرائیل در صدد گسترش جنگ به تمام کشورهای منطقه است.

وزیر امورخارجه ایران گفت: در دیدارهای هیات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بحث افزایش تنش و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است که باید با مقابله جامعه بین المللی مواجه شود.

دیپلمات ارشد ایران تصریح کرد، افزایش تنش از سوی رژیم صهیونیستی برای کل جامعه بین الملل، خطر بزرگی است که امکان گسترش تنش به سایر مناطق را هم دارد.

وزیر امورخارجه ایران افزود: رژیم صهیونیستی بعد از یکسال جنگ و کشتار بیرحمانه مردم در غزه به هیچ یک از اهدافی که خودش تعیین کرده بود، نرسیده است و برای حفظ و نجات خودش از شرایط فعلی، به هر جنایتی متوسل می‌شود. هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سطح سران از روز سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ (سوم میزان۱۴۰۳) در مقر سازمان ملل در نیویورک گشایش می‌یابد.

سران، رهبران و نمایندگان ۱۹۳ عضو سازمان ملل برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گرد هم می‌آیند تا درباره مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل سخنرانی و با یکدیگر دیدار و گفت وگوهای دو جانبه داشته باشند.

عراقچی عازم نیویورک شد

کلیدواژه