رئیس جمهوری ایران: دوران دفاع مقدس نمونه‌ ای از تاثیرگذاری وحدت و انسجام بود
(last modified 1403-06-31T11:54:52+00:00 )
سنبله 31, 1403 16:24 Asia/Kabul
  • پزشکیان
    پزشکیان

مسعود پزشکیان گفت، ملت ایران در دفاع مقدس با وحدت درونی خود در مقابل دشمن متجاوز بعثی که همه قدرت‌های دنیا از آن حمایت می‌کردند، ایستاد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور به اشغال بیگانه درآید.

به گزارش رادیو دری، رئیس جمهوری ایران در دیدار مسئولان نظام، سفیران و مهمانان کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی  با اشاره به سیره پیامبر اسلام در ایجاد اتحاد و اخوت بین مسلمانان، راه جلوگیری از تجاوزها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را برادری و متحد شدن مسلمانان دانست.

پزشکیان افزود، اگر مسلمانان متحد بوددند، رژیم صهیونیستی جرأت تجاوز، جنایات و کشتار زنان و کودکان را نداشت.

 همزمان‌ با خجسته‌ سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت‌ محمدصلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و امام‌ صادق علیه‌السلام، جمعی از مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و مهمانان سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امروز (شنبه) 17 ربیع الاول سال 1446 هجری قمری، مصادف با 21 سپتامبر 2024 ، سالروز میلاد خجسته حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام و سالروز میلاد پربرکت ششمین اخترتابناک امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) است.

بر اساس تاریخ اهل تسنن، 12 ربیع الاول مصادف با میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) است و شیعیان نیز 17 ربیع الاول را میلاد رسول خدا می‌دانند.

به ابتکار حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است

رهبر معظم انقلاب: دنیای اسلام با وحدت می‌تواند رژیم صهیونیستی را از بین ببرد