میزان 04, 1403 11:35 Asia/Kabul
  • بازتاب گسترده سخنرانی رئیس جمهوری ایران در رسانه‌های جهان
    بازتاب گسترده سخنرانی رئیس جمهوری ایران در رسانه‌های جهان

سخنرانی رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و اظهارات وی درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه محور اصلی این بازتاب بود.

به گزارش رادیو دری، شبکه «الجزیره» قطر به طور ویژه به بازتاب جدی و لحظه‌ای سخنان رئیس جمهور ایران پرداخت و تاکید او بر ضرورت توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لبنان را برجسته کرد.

الجزیره به نقل از پزشکیان گزارش داد: ما خواهان صلح برای همه هستیم و برای رفتن به جنگ و اختلاف با هیچ طرفی تلاش نمی‌کنیم.

الجزیره در ادامه به پوشش اظهارات رئیس جمهور ایران درباره پرونده هسته‌ای و تاکید وی بر ضرورت عمل کردن طرف‌های مختلف به تعهداتشان پرداخت.

شبکه‌های سعودی «العربیه» و «الحدث» نیز به طور ویژه به پوشش اظهارات پزشکیان پرداختند.

این دو شبکه سخنان رئیس جمهوری ایران درباره تجاوزها به نوار غزه و لبنان را برجسته کرده و به نقل عبارت «بدون پاسخ نماندن» تروریسم رژیم صهیونیستی در لبنان از وی پرداختند.

سخنرانی رئیس جمهور ایران همچنین توجه ویژه رسانه‌های لبنان و در راس آنها پایگاه خبری «العهد»، شبکه «المنار»، شبکه خبری «المیادین» و سایت «النشره را به همراه داشت.

رسانه‌های لبنان نیز بخش سخنان پزشکیان درباره جنگ غزه و تجاوزها به لبنان را برجسته کردند.

شبکه المنار در این باره به نقل از رئیس جمهور ایران نوشت: تجاوزها به نوار غزه باید متوقف شود و نباید جامعه بین‌المللی در برابر کشتار جاری در لبنان سکوت کند.

رسانه‌های عراق نیز به بازتاب ویژه سخنرانی پزشکیان در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل پرداختند.

شبکه خبری «العهد» عراق به نقل از رئیس جمهور ایران نوشت: پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل؛ تنها راه پایان دادن به کابوس هفتاد ساله ناامنی در غرب آسیا و جهان، بازگرداندن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است.

شبکه «بغداد الیوم» نیز گزارش داد: «مسعود پزشکیان در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی دانشمندان و مهمانان ما را در سرزمین ما ترور کرده و از داعش و تروریست‌ها حمایت می‌کند».

شبکه «سومریه نیوز» عراق نیز از این بخش از سخنان پزشکیان را نقل کرد و نوشت: «به تاریخ معاصر منطقه نگاه کنید! ایران هرگز آغازگر هیچ جنگی نبوده و تنها در برابر تجاوز دیگران قهرمانانه از خود دفاع کرده و متجاوزان را پشیمان ساخته است».

این شبکه همچنین اعلام کرد: رئیس جمهور ایران گفت که ایران، سرزمین هیچ ملتی را اِشغال نکرده است؛ چشم به منابع هیچ کشوری نداشته است؛ و بارها برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه طرح‌های گوناگون به همسایگان و مجامع بین‌المللی پیشنهاد داده است.

شبکه تلویزیونی «العربی» نیز به بازتاب پیام رئیس جمهور ایران به مردم آمریکا پرداخت و نوشت: پزشکیان خطاب به مردم آمریکا تاکید کردکه این ایران نیست که کنار کشور شما پایگاه نظامی ساخته است.

این شبکه گزارش داد: پزشکیان خطاب به آمریکایی‌ها تاکید کرد که «ایران کشور شما را تحریم نکرده و مانع دسترسی شما به نظام پولی و بانکی نشده و سران ارتش شما را ترور نکرده، بلکه آمریکاست که این کارها را کرده و عزیزترین سردار ایران را ترور کرده است».

تارنمای شبکه تلویزیونی اسکای نیوز امارات به نقل از سخنرانی رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل نوشت که تروریسم اسرائیل در لبنان نمی‌تواند بی پاسخ بماند.

اسکای نیوز با برجسته کردن سخنان پزشکیان درباره پاسخ به جنایات اسرائیل از وی نقل قول کرد: مسئولیت همه عواقب بر عهده دولت‌هایی خواهد بود که تمام تلاش‌های جهانی برای پایان دادن به این فاجعه وحشتناک را خنثی کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در بازتاب سخنرانی ساعتی پیش مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل نوشت که وی به دنبال آن است که ایران را وارد یک عصر جدید کند.

نیویورک تایمز نوشت: پزشکیان در سخنان خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به شدت از (رژیم) اسرائیل به دلیل جنایت علیه بشریت انتقاد کرد.

مسعود پزشکیان شامگاه سه‌شنبه در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

پیشنهاد پزشکیان برای حل مسئله "فلسطین" در نشست مجمع عمومی سازمان ملل

کلیدواژه