میزان 04, 1403 15:26 Asia/Kabul
  • پزشکیان از سکوت اتحادیه اروپا در قبال جنایات صهیونیست‌ها انتقاد کرد
    پزشکیان از سکوت اتحادیه اروپا در قبال جنایات صهیونیست‌ها انتقاد کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای فرانسوی خود با انتقاد از سیاست دوگانه کشورهای اروپایی در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی گفت: جنایات صهیونیست‌ها با کدام قاعده‌ای قابل توجیه است که آمریکا و برخی کشور‌های غربی از جمله فرانسه آن را دفاع مشروع از خود توصیف می‌کنند.

به گزارش  رادیو دری؛ مسعود پزشکیان  در ادامه برنامه‌های سفرش به نیویورک، شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی در دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید تنش و درگیری در منطقه، در پاسخ به رژیم صهیونیستی خویشتن‌داری پیشه کرد، اما رژیم صهیونیستی جنایات خود در غزه و لبنان را تشدید کرده است.

رئیس جمهوری ایران اظهار کرد: اگر امروز در یکی از کشور‌های مستقل به یک فرد اجحافی صورت گیرد، مدعیان حقوق بشر همه افکار عمومی جهان را علیه آن بسیج می‌کنند، اما در غزه و لبنان هزاران بی‌گناه به خاک و خون کشیده شده‌اند و از مدعیان صدایی در نیامده است.

پزشکیان تاکید کرد: کشور‌های غربی باید به اعمال استاندارد‌های دوگانه پایان ببخشند، زیرا این وضعیت و صرف اعلام زبانی محکومیت، باعث گستاخی بیش از پیش رژیم صهیونیستی شده است.

پزشکیان در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال منطقه وفاق و وحدت و تعامل سازنده با همسایگان است .

امانوئل مکرون نیز در این دیدار با ابراز نگرانی از وضعیت منطقه و به خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: فرانسه به شدت تجاوز به لبنان را محکوم کرده و همه تلاش خود را برای اعمال فشار و توقف این تجاوز به کار گرفته‌است.

پزشکیان: غرب آسیا در آتش جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت حمایت آمریکا می‌سوزد

پیشنهاد پزشکیان برای حل مسئله "فلسطین" در نشست مجمع عمومی سازمان ملل

کلیدواژه