میزان 05, 1403 10:35 Asia/Kabul
  • پایان سه روز مذاکرات دیپلماتیک رئیس جمهوری ایران درنیویورک
    پایان سه روز مذاکرات دیپلماتیک رئیس جمهوری ایران درنیویورک

رئیس جمهوری ایران که برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، پس از سه روز دیدارها و رایزنی های فشرده دیپلماتیک، چهارشنبه شب به وقت محلی نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش رادیو دری، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه یکم میزان 1403 برای  شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی درصدر هیات عالی‌رتبه سیاسی وارد نیویورک شد.

رئیس جمهوری ایران برنامه فشرده خود در نیویورک را در روز اول حضورش، با دیدار با مدیران و خبرنگاران ارشد آمریکایی در صبح دوشنبه دوم میزان آغاز کرد؛ دیداری که در آن با همان صراحت و صمیمیت همیشگی با خبرنگاران از حملات و جنایات رژیم اسرائیل در غزه و تشدید حملات و جنگ طلبی این رژیم در منطقه بشدت انتقاد کرد.

پزشکیان در اولین روز حضور در نیویورک دیدارهایی با مدیران ارشد رسانه های آمریکایی و بین المللی، رئیسان جمهوری سوئیس، فنلاند، ترکیه و تاجیکستان، پادشاه اردن، رئیس شورای اروپا و دبیرکل سازمان ملل متحد داشت.

رئیس جمهوری ایران همچنین با اعضای گروه "اِلدِرز" (یا گروه متنفذین) که یک سازمان غیردولتی از چهره های دولتی است که با عنوان فعالان صلح و مدافعان حقوق بشر فعالیت می کند و خود را به عنوان رهبران مستقل جهانی برای صلح و حقوق بشر توصیف می کنند، دیدار کرد.

پزشکیان در نخستین روز حضور خود در نیویورک، در نشست سران برای آینده سازمان ملل متحد (میثاق آینده) که در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، امسال برگزار شد، نیز شرکت و سخنرانی کرد و پیشنهاد تهیه گزارشی جامع از وضعیت کشورهای قربانی تحریم از سوی دبیرکل سازمان ملل داد و گفت که ایران اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی موسسات مالی بین‌المللی را خواستار است.

پزشکیان در دومین روز حضور در نیویورک نیز با جمعی از رهبران و نمایندگان ادیان الهی و علمای شیعه مقیم آمریکا، وزیر امورخارجه چین، رئیس جمهوری صربستان و رئیس جمهوری فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

مهمترین برنامه رئیس جمهور در دومین روز حضور در نیویورک، سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود.

رئیس جمهور در سومین روز حضور خود در نیویورک با اندیشه ورزان ارشد آمریکایی (اندیشکده ها)، ولیعهد کویت، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر لبنان، نخست وزیر نروژ، رئیس جمهوری بلغارستان، رئیس شورای حاکمیتی سودان، دیدار کرد.

بازتاب گسترده سخنرانی رئیس جمهوری ایران در رسانه‌های جهان

کلیدواژه