میزان 06, 1403 13:50 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر حذف کامل تسلیحات هسته‌ای
    تاکید ایران بر حذف کامل تسلیحات هسته‌ای

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر حذف کامل تسلیحات هسته‌ای در جهان تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به وضعیت غرب آسیا گفت: رژیم اسرائیل، تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در این منطقه با حمایت آمریکا، همواره با تمام ابتکارات، از جمله پیشنهاد ایران از سال ۱۹۷۴ برای ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در غرب آسیا، مخالفت کرده است."

معاون وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت اقدام جمعی برای دستیابی به جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای تأکید کرد و گفت: جامعه بین‌المللی باید رژیم اسرائیل را ملزم کند تا به عنوان یک عضو غیرهسته‌ای به ان پی تی بپیوندد و تمامی تأسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای خود را تحت پادمان‌های جامع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد. "

رژیم صهیونیستی به هیچیک از پادمان های آژانس و قوانین آن پایبند نیست و گزارش هایی درباره استفاده ارتش این رژیم  از بمب‌های حاوی اورانیوم تضعیف شده در جنگ غزه منتشر شده است.  

ایران بارها اعلام کرد،  سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد و تهران به دنبال فراگیر شدن صلح دائمی درجهان است.

تاکید سازمان منع تسلیحات شیمیایی بر حذف کامل این تسلیحات از جهان

کلیدواژه