میزان 08, 1403 09:28 Asia/Kabul

وزیر امور خارجه ایران بر وظیفه قانونی و اخلاقی دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بسیج جامعه جهانی جهت مقابله با شرارت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش­ رادیو دری، «سید عباس عراقچی» وزیر امورخارجه ایران در دیدار‌های جداگانه با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و «فیلمون یانگ» رئیس مجمع عمومی سازمان با هشدار نسبت به عواقب بسیار خطرناک اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی جدید رژیم صهیونیستی ضد لبنان که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» و جمعی از یارانش شد، بر مسئولیت سازمان ملل متحد برای اقدام عاجل جهت حفاظت از صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد. 

عراقچی با غیرقانونی و شرم آور توصیف کردن کارشکنی مستمر آمریکا در شورای امنیت و ممانعت از هرگونه اقدام برای وادارکردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل کشی در باریکه غزه و تجاوز ضد لبنان، آمریکا را شریک قطعی جنایات و شرارت‌های اسرائیل دانست و گفت: استفاده از بمب‌های سنگرشکن اهدایی آمریکا برای ترور رهبران مقاومت نمونه آشکار مشارکت آمریکا در جنایات اسرائیل است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای دفاع همه جانبه از منافع حیاتی و امنیت ملی خود در برابر شرارت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد که راه و آرمان مقاومت در برابر تجاوز و اشغالگری اشغال اسرائیل با قوت ادامه خواهد یافت و جنایات رژیم صهیونیستی مردم منطقه را برای احقاق حقوق مسلم خود و مقابله با شرارت‌های رژیم اسراییل مصمم‌تر می کند.

رژیم صهیونیستی پس از حدود یکسال جنایت و جنگ در باریکه غزه، از دوشنبه گذشته جنایت‌های خود را به لبنان گسترش داده است و در جدیدترین جنایت خود روز جمعه (27 سپتامبر) و در پی بمباران ضاحیه، جنوب بیروت، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

همچنین در جریان بمباران روز شنبه رژیم نسل کش اسرائیل به جنوب بیروت «نبیل قاووق»، معاون شورای اجرایی حزب الله به شهادت رسید.

براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، در نتیجه حملات گسترده ارتش رژیم جنایتکار اسرائیل به لبنان، از هفته گذشته تاکنون بیش از 700 نفر شهید و دستکم دو هزار و 600 نفر زخمی شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان به شهادت رسید

پزشکیان: جهان فراموش نمی‌کند که فرمان ترور نصرالله از نیویورک صادر شد

کلیدواژه