میزان 08, 1403 19:29 Asia/Kabul

وزیر امور خارجه ایران شهادت سیدحسن نصرالله را موجب تقویت حزب الله لبنان دانست و گفت رژیم صهیونیستی به هیچ وجه روی آرامش را در منطقه نخواهد دید.

به گزارش رادیو دری، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران پیش از ترک نیویورک، در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله  دبیر کل حزب الله لبنان گفت: شهادت این فرمانده بزرگ به دست رژیم نسل کش اسرائیل ضایعه بزرگی است ولی خللی در اقدامات مقاومت ایجاد نخواهد کرد.

عراقچی گفت: رژیم صهیونیستی با کشتاری که در لبنان و باریکه غزه انجام داد هیچ آینده ای در منطقه ندارد و به هیچ وجه روی آرامش را نخواهد دید.

وزیر خارجه ایران تأکید کرد: جنایت شنیع و بزدلانه این رژیم در ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، نابودی آنان را تضمین و تسریع می کند.

عراقچی، آمریکا را شریک جنایت رژیم اشغالگر اسرائیل دانست و تأکید کرد که مسلما خون شهدای مقاومت بی پاسخ نخواهد ماند.

وزیر امور خارجه ایران از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواست درباره جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین به ویژه در باریکه غزه اقدامات لازم را انجام دهند.

عراقچی تاکید کرد: شورای امنیت ثابت کرده که توانایی حل مشکلات بزرگ را ندارد و آمریکا تاکنون جلوی هر اقدامی را در شورای امنیت گرفته است، اما این مسأله مانع از آن نمی شود که دبیرکل سازمان ملل متحد مساعی خود را در این رابطه به کار گیرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به این که همه نگران بروز یک جنگ تمام عیار در منطقه هستند، تصریح کرد که وضعیت منطقه در شرایط هشدار است.

رژیم صهیونیستی پس از حدود یکسال جنایت و جنگ در باریکه غزه، از دوشنبه گذشته جنایت‌های خود را به لبنان گسترش داده است و در جدیدترین جنایت خود روز جمعه گذشته منطقه ضاحیه در جنوب بیروت را بمباران کرد و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و شماری دیگر از چهره های مقاومت را به شهادت رساند.

روایت کارشناس چینی از چهار «معجزه» نصرالله در عرصه سیاسی خاورمیانه

کلیدواژه