میزان 08, 1403 19:45 Asia/Kabul
  • قالیباف: کشورهای اسلامی برای پیگیری ترور دبیرکل حزب الله بسیج شوند
    قالیباف: کشورهای اسلامی برای پیگیری ترور دبیرکل حزب الله بسیج شوند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از کشورهای اسلامی خواست اقدامات حقوقی را برای پیگیری جنایت رژیم صهیونیستی در ترور دبیرکل حزب الله پیگیری کنند.

به گزارش رادیو دری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان با عرض تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی که مشکلات مردم لبنان و آوارگان جنگی رو به افزایش است مثل همیشه کنار ملت و دولت لبنان ایستاده و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

قالیباف همراهی و وحدت پارلمان‌ها و دولت‌های اسلامی را در برخورد با جنایات رژیم نسل کش اسرائیل ضروری دانست و گفت: کشورهای اسلامی باید پاسخی به رژیم صهیونیستی بدهند تا بازدارندگی ایجاد کند و این رژیم اشغالگر، از این پس حقوق بین‌الملل و حقوق بشر را نقض نکند.

رئیس مجلس لبنان نیز با بیان اینکه با شهادت سیدحسن نصرالله مقاومت متوقف نخواهد شد، گفت: آن شهید والامقام شخصیتی مهم و تاثیرگذار بودند و حتی کسانی که دوستدار ایشان نبودند احترام زیادی برای او قائل بودند.

نبیه بری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مسأله در مقطع کنونی، وحدت در لبنان است افزود: مقاومت لبنان متوقف نشده و در حال مبارزه با صهیونیسم است. 

رژیم نسل کش اسرائیل پس از حدود یکسال جنایت و جنگ در باریکه غزه، از دوشنبه گذشته جنایت‌های خود را به لبنان گسترش داده و در جدیدترین جنایت خود روز جمعه گذشته در پی بمباران منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را و همراهانش را به شهادت رساند.

روایت کارشناس چینی از چهار «معجزه» نصرالله در عرصه سیاسی خاورمیانه

کلیدواژه