رهبر معظم انقلاب: اساس مشکل در منطقه ما حضور آمریکا و کشورهای اروپایی است
(last modified 1403-07-11T09:15:27+00:00 )
میزان 11, 1403 13:45 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: اساس مشکل در منطقه ما حضور آمریکا و کشورهای اروپایی است
    رهبر معظم انقلاب: اساس مشکل در منطقه ما حضور آمریکا و کشورهای اروپایی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار با نخبگان جوان علمی در ایران گفتند: اساس مشکل در منطقه ما حضور آمریکا و کشورهای اروپایی است که دم از صلح و آرامش منطقه می‌زنند و دروغ می گویند.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با جمعی از نخبگان، استعدادهای برتر علمی و رتبه‌های برتر کنکور ایران در حسینیه امام خمینی(ره) تهران با اشاره به حوادث اخیر منطقه تصریح کردند: در منطقه‌ ما اساس مشکل  که این درگیری‌ها و جنگ‌ها و نگرانی‌ها و دشمنی‌ها را به وجود می‌آورد، ناشی از حضور همان کسانی است که دم از صلح و آرامش منطقه می‌زنند؛ یعنی آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کردند: اگر آنها شرشان را از این منطقه کم کنند، بدون شک این درگیری‌ها، این جنگ‌ها و این برخوردها به کلی از بین خواهد رفت و کشورهای منطقه می‌توانند خودشان و منطقه‌شان را اداره کنند و با هم با صلح و سلامت و عافیت زندگی کنند. 

حضرت آیت الله خامنه ای یادآور شدند:  یک روز یک کشوری یا  یک کسی مثل صدام را تحریک می‌کنند، آن‌جور قضایای سخت و تلخ به وجود می‌آید و یک روز او نیست و پشتیبان‌هایش هم نیستند، محبت بین دو کشور می‌شود مثل راهپیمایی اربعین.

ایشان با بیان اینکه در زمینه مسائل لبنان و آنچه که مربوط به شهید بزرگ و عزیز«سید حسن نصرالله» هست در آینده نزدیک مطالبی خواهند گفت خاطرنشان کردند: ما در این روزها عزاداریم؛ به خصوص بنده به جد عزادار هستم؛ حادثه‌ای که اتفاق افتاد، حادثه کوچکی نیست؛ فقدان آقای سیدحسن نصرالله حادثه کمی نیست و جداً ما را عزادار کرده است‌.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی افزودند: ما اگرچه در عزا هستیم، اما عزای ما به معنی ماتم گرفتن و افسرده شدن و یک گوشه نشستن نیست؛ عزای ما جنسش از جنس عزای سیدالشهدا  علیه‌السلام است؛ زنده و زنده کننده است. عزاداریم، اما این عزا ما را به حرکت و پیشرفت و شوق بیشتر به کار وادار می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در ادامه، نخبگی و زمینه‌های نخبه‌سازی را از مهمترین داشته‌های کشور برشمردند و افزودند: مهمترین زمینه برای نخبه‌سازی بهره هوشی است و ایران در زمینه بهره هوشی جزو کشورهای پیشرو دنیا است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تحولات سریع علم در دنیا، نخبگان را به جهاد برای خیزش علمی فراخواندند و تاکید کردند: کشور به خیزش و نهضت جدید علمی نیاز دارد که این وظیفه نخبگان است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد نهضت و خیزش جدید علمی را جهاد نخبگان برشمردند و با تاکید براینکه حرکت و خیزش جدید علمی موجب تفوق یافتن بر رقیبان و بدخواهان خواهد شد، گفتند: یک از نتایج برتری علمی و فناوری این خواهد بود که دست دشمن از ضربه زدن به مردم غزه و ضاحیه بیروت کوتاه و مانع آتش‌افروزی‌هایی خواهد شد که دل مردم و جوانان را می‌سوزاند.

رهبر معظم انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت/اعلام پنج روز عزای عمومی در ایران

کلیدواژه