میزان 11, 1403 15:15 Asia/Kabul
  • عراقچی: به آمریکا پیام دادیم در عملیات «وعده صادق 2» دخالت نکند
    عراقچی: به آمریکا پیام دادیم در عملیات «وعده صادق 2» دخالت نکند

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ گفت: بعد از پاسخ موشکی به رژیم صهیونیستی هشداری به سوئیس داده شد تا به آمریکایی‌ها منتقل کنند که خودشان را کنار بکشند و دخالت نکنند.

به گزارش رادیو دری، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت ایران افزود: هر طرف ثالثی که به حمایت از رژیم صهیونیستی وارد عمل شود، با پاسخ سختی مواجه خواهد شد.

عراقچی گفت: این اقدام جسورانه و شجاعانه نیروهای مسلح ایران، پاسخی مناسب در راستای حق دفاع مشروع به رژیم صهیونیستی به خاطر اقدامات تروریستی و جنایتکارانه‌اش بود.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه 90 درصد موشک‌های شلیک شده ایران به هدف خوردند و صهیونیست ها نتوانستند آنها را رهگیری کنند، تصریح کرد: اقدام ما کاملاً دفاعی بوده و هدف آن پاسخ به حرکات تروریستی رژیم صهیونیستی در داخل ایران و حمله به اهداف مربوط به ایران در جاهای دیگر بود. 

عراقچی درباره حمایت ایران از حزب الله لبنان هم گفت: سیاست ایران حمایت از مقاومت است و این حمایت ادامه خواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت خود و نیز ترور شهیدان اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان و قتل عام زنان و کودکان بیگناه فلسطین و لبنان توسط رژیم صهیونیستی، مطابق با حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد، در روز ۱ اکتبر در عملیات وعده صادق 2 با صدها موشک بالستیک اراضی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

بنابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 90 درصد موشک ها با موفقیت به اهداف در سرزمین های اشغالی اصابت کرده است.

فرمانده ارتش ایران: اگر صهیونیست‌ها خطا کنند زیرساخت‌های آنها را ویران می‌کنیم

کلیدواژه