پزشکیان: جمهوری اسلامی با گسترش ناامنی و بحران در منطقه مقابله می‌کند
(last modified 1403-07-12T12:21:31+00:00 )
میزان 12, 1403 16:51 Asia/Kabul
  • پزشکیان: جمهوری اسلامی با گسترش ناامنی و بحران در منطقه مقابله می‌کند
    پزشکیان: جمهوری اسلامی با گسترش ناامنی و بحران در منطقه مقابله می‌کند

رئیس جمهور ایران گفت جمهوری اسلامی با بحران آفرینی رژیم نسل کش صهیونیستی در منطقه مقابله می‌کند.

به گزارش رادیو دری، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست مطبوعاتی مشترک با شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی امیر قطر در دوحه گفت اگر رژیم صهیونیستی اشتباهی کند، جمهوری اسلامی پاسخ قاطع و محکمی خواهد داد.

پزشکیان گفت: ایران امنیت منطقه را امنیت خود و همه مسلمانان می‌داند و به دنبال صلح و آرامش است اما این رژیم صهیونیستی است که تلاش می‌کند منطقه را ناامن کند.

رئیس جمهور ایران با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران به عنوان مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور‌های غربی از ایران خواستند که به این جنایت واکنش نشان ندهد تا روند آتش‌بس در باریکه غزه سریع‌تر به نتیجه برسد، اما صهیونیست‌ها به جای توقف ماشین کشتار خود جری‌تر هم شدند و علاوه بر غزه به لبنان نیز حمله کردند.

پزشکیان تاکید کرد: آمریکایی‌ها و کشور‌های غربی باید از عامل خود در منطقه بخواهند که دست از کشتار و جنایت بردارد و منطقه را ناامن نکند، چرا که ناامنی به نفع هیچ‌کس و هیچ دولتی، حتی به نفع خود کشور‌های اروپایی و آمریکا هم نیست.

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه برای شرکت در اجلاس سران مجمع گفت و گوی همکاری آسیا در سفری دو روزه به دوحه پایتخت قطر سفر کرد و مورد استقبال شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر قرار گرفت.

پزشکیان: ایران خواهان امنیت و صلح در منطقه است

کلیدواژه