میزان 13, 1403 12:18 Asia/Kabul

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

به گزارش رادیو دری؛ هیات دیپلماتیک ایران شامل وزیر خارجه، دو نماینده مجلس و رئیس جمعیت هلال احمر ایران در این سفر با مقام‌های عالیرتبه لبنان دیدار می کنند.

در این سفر، محموله ای شامل 10 تن موادغذایی و دارویی به عنوان بخشی از کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران، تقدیم لبنان می شود.

وزیر امور خارجه ایران درحالی وارد بیروت شد که رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود هر هواپیمای ایرانی در فرودگاه بیروت را هدف قرار خواهد داد.

با وجود این شرایط، این سفر با دستور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انجام شد تا علاوه بر شکست حصر سیاسی لبنان، حصر امدادی این کشور نیز شکسته شود و کمک‌های غذایی و دارویی نیز در اختیار مردم لبنان قرار بگیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از دو هفته گذشته تا الان، حملات گسترده ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده است که این تجاوزگری صهیونیستها همچنان نیز ادامه دارد.

درهمین ارتباط، جنگنده های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه و بامداد شنبه برای چندمین بار ضاحیه در جنوب بیروت، پایتخت لبنان را بمباران کردند.

جمهوری اسلامی ایران مثل گذشته با محکومیت شدید این جنایات صهیونیستها تاکید کرده است که همچنان حامی و پشتیبانه مظلومان فلسطینی و لبنانی است و در این راه همچنان محکم و استوار است. 

 

کلیدواژه