میزان 15, 1403 08:53 Asia/Kabul
  • ایران تجاوز نظامی آمریکا و بریتانیا به یمن را محکوم کرد
    ایران تجاوز نظامی آمریکا و بریتانیا به یمن را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران حملات نظامی آمریکا و بریتانیا به بخش هایی از صنعا، الحدیده و دیگر مناطق یمن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت:  تجاوز نظامی مکرر آمریکا و بریتانیا به یمن نقض آشکار منشور ملل متحد و اصول بنیادین حقوق بین الملل است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران عامل اصلی تداوم ناامنی و بی ثباتی در منطقه را ادامه اشغال و جنگ افروزی و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی دانست و بر توقف تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیل ضد لبنان و نسل کشی در باریکه غزه به عنوان لازمه احیای صلح و ثبات در منطفه تاکید کرد.

بقائی تصریح کرد، اقدامات مردم یمن و سایر ملل اسلامی منطقه در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم مسلمان در فلسطین و لبنان و سوریه، واکنش طبیعی آنها در برابر کشتار برادران و خواهران فلسطینی و لبنانی خود بوده و بدیهی است که توسل غیرقانونی به نیروی نظامی از سوی آمریکا و هم پیمانانش ضد ملت بصیر یمن، هیچ تاثیری بر عزم و اراده آنها در دفاع از مردم فلسطین و لبنان نخواهد داست.

جنگنده‌های آمریکا و بریتانیا بامداد شنبه در سه نوبت منطقه "الجَبّانه" در شمال غرب شهر الحدیده، غرب یمن را بمباران کردند.

هواپیماهای جنگی آمریکا و بریتانیا روز جمعه نیز صنعا پایتخت یمن و مناطقی در استان‌های الحدیده و ذمار در این کشور را بمباران کردند.

حملات جنگنده های آمریکا و بریتانیا به یمن پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

ارتش یمن متعهد شده‌ است تا زمانی که رژیم نسل کش اسرائیل حملات خود به باریکه غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

در این حال ارتش یمن اعلام کرده است، کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

حمله متجاوزانه آمریکا و بریتانیا به یمن

کلیدواژه