میزان 17, 1403 08:49 Asia/Kabul
  • ایران: جهان رژیم اشغالگر را پاسخگو کند
    ایران: جهان رژیم اشغالگر را پاسخگو کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تعرضات نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و اقدام جدی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی را برای توقف این تجاوز‌ها و پاسخگو کردن رژیم اشغالگر خواستار شد.

به گزارش­ رادیو دری، «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به استمرار نسل‌کشی فلسطینیان در باریکه غزه، تجاوز گسترده به لبنان و تعرضات نظامی مکرر به سوریه از سوی رژیم اشغالگر، ادامه این وضعیت و بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی اسرائیل را موجب نقض جدی صلح و ثبات در منطقه و تبعات جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی دانست.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تجاوزات رژیم اشغالگر ضد کشورهای اسلامی و عربی را نشانه‌ای از ستیزه‌جویی و توسعه‌طلبی ذاتی این رژیم دانست و بر مسئولیت آمریکا و سایر حامیان غربی رژیم در ارتکاب اعمال خلاف حقوق بین‌الملل و جنایات بین‌المللی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی کاروان کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی از جمله مواد غذایی و پزشکی برای پناهجویان لبنانی در شهرک صنعتی "حسیا" در جنوب شهر "حمصغرب سوریه را هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها مناطق مختلف سوریه را مورد حملات هوایی قرار داده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی این کشور در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در شرایطی است که دمشق بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت با محکوم کردن این حملات، توقف آن را خواستار شده است.

تاکید امیرعبداللهیان بر توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه

کلیدواژه