میزان 19, 1403 11:29 Asia/Kabul
  • امکان تحصیل اتباع خارجی قانونی در مدارس ایران
    امکان تحصیل اتباع خارجی قانونی در مدارس ایران

معاون احیای حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی کل ایران گفت: همه دستگاه‌ها باید شرایط تحصیل اتباع قانونی را فراهم کنند.

به گزارش رادیو دری، معاون احیای حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی کل ایران گفت: در بخش‎نامه دادستانی تأکید شده است اتباع خارجی قانونی حق تحصیل دارند و همه دستگاه‌ها باید شرایط تحصیل آن‌ها را نیز فراهم کنند.

ترکی گفت: این ابتکار عمل دادستانی باعث شده دادستان‌های ما اقدامات متعددی را در این زمینه در سراسر کشور انجام دهند.

ترکی افزود: وزارت دادگستری تدابیر موضوع این بخش‌نامه را به‌عنوان یک سند مهم و ارزشمند حقوق بشری معرفی و درخواست ثبت آن را کرده است، به‌گونه‌ای که سایر کشورها به‌عنوان الگو استفاده کنند.

ترکی گفت: هرگونه اقدامی که از طریق تهدید، ترغیب و تشویق موجب فرار طفل یا نوجوان از خانه و مدرسه و ترک تحصیل شود، مطابق قانون، جرم‌انگاری شده است. در قانون، دولت مکلف شده برنامه درسی متناسب با بازماندگان از تحصیل را تدوین و کتب درسی مناسب را تأمین کند و آموزش از راه دور را توسعه دهد. دادستانی کل کشور در ۷ سنبله ۱۴۰۳ ابلاغ کرد در این زمینه تلاش شده تا دستگاه‌ها یکپارچه شوند و دادستان‌ها تدابیری را دنبال کنند.

گفتنی است، سند تحول و تعالی دستگاه قضائی که در بهار امسال ابلاغ شد گام دوم تحول قضائی محسوب می‌شود و تضییع حقوق، برخی حقوق اطفال و نوجوانان در موارد مخاطره‌آمیز، تقویت، شناسایی و حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر و توسعه ظرفیت‌های حمایتی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

امکان تحصیل ۳۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس ایران

کلیدواژه