میزان 19, 1403 13:36 Asia/Kabul
  • عراقچی: برای هر سناریویی آماده‌ایم/ مقاومت را رها نمی‌کنیم
    عراقچی: برای هر سناریویی آماده‌ایم/ مقاومت را رها نمی‌کنیم

وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت گفت: حمایت ایران فقط سیاسی و دیپلماتیک نخواهد بود و هرگز مقاومت را رها نخواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "الجزیره" تصریح کرد، ایران با اینکه به‌دنبال جنگ یا تشدید تنش نیست اما برای هرگونه سناریویی آماده است.

وزیر امورخارجه ایران که به دوحه سفر کرده است به شبکه تلویزیونی الجزیره قطر گفت: اسرائیلی‌ها می‌توانند عزم و اراده ایران را محک بزنند؛ آنان خواهند دید که حمله چگونه خواهد بود.

عراقچی با بیان اینکه "رژیم اسرائیل به دنبال جنگی گسترده و سوق دادن برخی کشورها به این جنگ است"، گفت: فقط ایران نیست که خواهان جنگی گسترده نیست بلکه همه از میزان فاجعه بار بودن این جنگ مطلع هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد، "مقاومت قادر به پاسخ به رژیم صهیونیستی است و نتانیاهو به هدف خود در جنگ غزه یعنی نابودی حماس نرسید و در لبنان نیز با همین وضعیت مواجه خواهد شد."

عراقچی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به لبنان گفت: دیدارها در بیروت جدی و خوب بود و هیچ مشکلی رخ نداد و دولت ایران از تصمیمات دولت لبنان و مقاومت حمایت خواهد کرد.

دیپلمات عالی‌رتبه ایران همچنین خبر داد که رایزنی‌هایی درباره چگونگی برقراری آتش‌بس و توقف کشتارها، قتل و ویرانی‌ها با کشورهای منطقه انجام داده است.

وزیر امور خارجه ایران عازم ریاض شد

کلیدواژه