تاکید هلال احمر ایران بر اقدام فوری فدراسیون های بین المللی ضد رژیم صهیونیستی
(last modified 1403-07-20T07:08:19+00:00 )
میزان 20, 1403 11:38 Asia/Kabul
  • پیرحسین کولیوند
    پیرحسین کولیوند

به دنبال حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی جمعیت هلال‌احمر ایران در مرز لبنان و سوریه، رئیس این جمعیت با ارسال نامه ای اقدام فدراسیون‌های بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ علیه این جنایت را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر ایران در نامه به روسای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان ۵۶ تختخوابی هلال‌احمر ایران در مرز سوریه و لبنان و شکایت علیه این رژیم اشغالگر را خواستار شد.

کولیوند در نامه خود به کیت فوربس رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و میرجانا اسپولیاریک ایگر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نوشت: بیمارستان ۵۶ تختخوابی هلال‌احمر ایران به همراه انبار دارویی آن مورخ ۹ اکتبر ۲۰۲۴ به واسطه حمله رژیم اشغالگر قدس به طور کامل در آتش سوخته و امکان ارائه خدمات بشردوستانه ما را غیرممکن ساخته است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران افزود:  بدیهی است که طبق اصول و قواعد حقوق بین‌الملل بشردوستانه مندرج در کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو ۱۹۴۹ و قواعد عرفی بین‌المللی بشردوستانه، هرگونه حمله و تعرض به اماکن و مراکز غیرنظامی‌به ویژه مراکز درمانی و بیمارستانی ممنوعیت مطلق دارد.

کولیوند تصریح کرد: از این‌رو، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قویاً هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی و انبار دارویی مستقر در منطقه مرزی سوریه و لبنان را محکوم کرده و از فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر درخواست می‌نماید تا ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی، واکنش و اقدامات فوری و لازم، از جمله انعکاس آن به سازمان ملل متحد را انجام دهند.

بامداد دیروز پنجشنبه رژیم صهیونیستی بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر ایران واقع در مرز لبنان و سوریه را مورد حمله موشکی قرار داد.

تاکنون شمار دقیق شهدا و یا زخمیان این حمله تروریستی اعلام نشده است.

بقایی : حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان هلال احمر جنایت جنگی است

کلیدواژه