حمله اسرائیل به تاسیسات هلال احمر ایران در سوریه جنایت جنگی است
(last modified 1403-07-21T06:45:16+00:00 )
میزان 21, 1403 11:15 Asia/Kabul
  • حمله اسرائیل به تاسیسات هلال احمر ایران در سوریه جنایت جنگی است
    حمله اسرائیل به تاسیسات هلال احمر ایران در سوریه جنایت جنگی است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد جنایت جدید رژیم اسراییل را در هدف قرار دادن عمدی تأسیسات بشردوستانه و پزشکی ایران در سوریه، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و جنایت جنگی انکارناپذیر دانست.

به گزارش رادیو دری؛ «امیر سعید ایروانی» در نامه ای به «پاسکال کریستین» رئیس شورای امنیت و «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی ضد انبار کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران در سوریه افزود: این حمله فجیع به کمک‌های بشردوستانه، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و اقدامی هولناک ضد تلاش‌هایی است که با هدف نجات جان انسان‌ها انجام می‌شود.

ایروانی گفت: تأسیسات هدف قرار گرفته شده از سوی رژیم اسرائیل در سوریه، بشردوستانه بود و هلال احمر ایران، صرفاً آنها را برای ارائه کمک‌های حیاتی به غیرنظامیان آواره لبنانی و قربانیان تجاوز بی‌وقفه و وحشیانه رژیم اسرائیل تأسیس کرده بود و به‌عنوان راه نجات حیاتی برای کسانی که از چنین جنایاتی رنج می‌برند، عمل می‌کرد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران رسماً کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را از قصد خود برای تأسیس این مرکز کمک‌های بشردوستانه مطلع کرده بود؛  با این وجود و علی‌رغم اهداف کاملاً بشردوستانه این مرکز، تأسیسات و تجهیزات آن در حمله وحشیانه و تروریستی صهیونیست ها به‌طور کامل نابود شد.

ایروانی در ادامه  از شورای امنیت خواسته است که این جنایت فجیع را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند و اقدامات فوری و قاطع را برای جلوگیری از ادامه نقض‌های رژیم صهیونیستی در پیش گیرند.

بامداد روز پنجشنبه گذشته، رژیم صهیونیستی بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر ایران در مرز لبنان و سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد.

کلیدواژه