قالیباف: به هر حمله احتمالی پاسخ محکم خواهیم داد
(last modified 1403-07-22T05:52:43+00:00 )
میزان 22, 1403 10:22 Asia/Kabul
  • قالیباف: به هر حمله احتمالی پاسخ محکم خواهیم داد
    قالیباف: به هر حمله احتمالی پاسخ محکم خواهیم داد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: این کشور به گسترش دامنه جنگ تمایلی ندارد، اما به هر حمله و تعرضی با قدرت و به شکل مناسب پاسخ خواهد داد.

به گزارش رادیو دری، محمدباقر قالیباف  که دیروز به لبنان سفر کرده بود در مصاحبه با شبکه المیادین این کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز پیگیر گسترش جنگ نبوده است، اما به هرگونه حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی با قدرت و به شکل مناسب پاسخ خواهد داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار کرد: واکنش ما در «عملیات وعده صادق ۲» نظامی بود و در آن تنها مواضع نظامی، اطلاعاتی و امنیتی در «اسرائیل» را هدف قرار دادیم.

قالیباف درباره احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از آسمان و زمین کشورهای منطقه علیه ایران تاکید کرد: بار‌ها اعلام کرده ایم که نباید از آسمان و اراضی کشور‌های همسایه برای تعرض به خاک ایران استفاد شود و اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، واکنش ما واضح و طبیعی خواهد بود و ما بی تردید به هر مکانی که از آنجا به خاک ایران تعرض شود، واکنش نشان خواهیم داد.

او همچنین ابراز اطمینان کرد که همسایگان ایران در غرب آسیا همچون گذشته، این موضوع را رعایت می‌کنند و به آن پایبند هستند.

این مقام ایرانی با تاکید بر ادامه حمایت ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان تصریح کرد: طبیعی است که ما در بازسازی زیرساخت‌ها و بخش‌های آسیب دیده مشارکت کنیم و ما و همه کشور‌های اسلامی از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

قالیباف در ادامه، برخی شایعه‌ها درباره سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را نادرست و دروغ  خواند و تصریح کرد: سردار قاآنی حالش خوب و در سلامت کامل بوده و در حال انجام وظیفه‌ها و ماموریت‌های ویژه خود است.

​​​​​​رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به لبنان سفر کرد

کلیدواژه