مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا متوقف شد
(last modified 1403-07-23T12:52:46+00:00 )
میزان 23, 1403 17:22 Asia/Kabul
  • مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا متوقف شد
    مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا متوقف شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از توقف روند مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا به دلیل شرایط خاص منطقه خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ سید عباس عراقچی که به مسقط  پایتخت عمان سفر کرده است، امروز (دوشنبه) در خصوص مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا از طریق این کشور گفت: عمان همیشه در حل مشکلات منطقه کمک بزرگی کرده و در رابطه با ایران و آمریکا همواره سعی کرده است برای انتقال پیام یا ایجاد زمینه برای مذاکرات نقش مثبتی را ایفا کند.

عراقچی تاکید کرد: هم اکنون روند مسقط به دلیل شرایط خاص منطقه متوقف است و الان زمینه‌ای برای این گفت‌وگوها نمی‌بینیم تا زمانی که بتوانیم بحران فعلی را پشت سر بگذاریم و آن زمان تصمیم خواهیم گرفت که روند این گفت‌وگوها چگونه باشد.

وزیر خارجه ایران اظهار کرد: هم آمریکا و هم کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه باید بدانند که موضع  ایران کاملا روشن است؛ ما بارها تکرار کرده ایم که خواهان جنگ و درگیری نیستیم، اگرچه برای آن کاملا آمادگی داریم، اما فکر می‌کنیم که دیپلماسی باید کار کند و جلوی این اتفاق را بگیرد.

عراقچی با اشاره به این که عمان نقش مهمی در حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارد تاکید کرد: منطقه در حال تجربه وضعیت هشدار است و ممکن است در آستانه درگیری‌های گسترده قرار بگیرد و دیپلماسی تنها راه پیشگیری از بحران‌های بزرگ و پرهیز از تشدید تنش‌ و جنگ است.

عراقچی: برای هر سناریویی آماده‌ایم/ مقاومت را رها نمی‌کنیم

عراقچی: امیدواریم رایزنی‌ها در عربستان منجر به صلح در منطقه شود

کلیدواژه