ایران خواهان جدیت اعضای شانگهای ضد جنایات اسرائیل و تروریسم اقتصادی آمریکا
(last modified 1403-07-25T11:47:45+00:00 )
میزان 25, 1403 16:17 Asia/Kabul
  • ایران خواهان جدیت اعضای شانگهای ضد جنایات اسرائیل و تروریسم اقتصادی آمریکا
    ایران خواهان جدیت اعضای شانگهای ضد جنایات اسرائیل و تروریسم اقتصادی آمریکا

رئیس هیات جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در پاکستان خواهان جدیت این سازمان ضد تجاوزات رژیم صهیونیستی و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه اعضای این سازمان شد.

به گزارش رادیو دری، سیدمحمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیأت ایران در نشست سازمان همکاری شانگهای در پاکستان امروز چهارشنبه تاکید کر: انتظار ما از سازمان همکاری شانگهای آن است که با صدایی واحد، در برابر یکجانبه‌گرایی و تروریسم اقتصادی آمریکا ضد مردم کشورهای در حال توسعه از جمله ایران بایستد و کشورهای عضو خود را که تحت تاثیر این اقدامات غیرقانونی هستند، در مسیر مقابله با این تحریم ها یاری کند.

اتابک گفت: تضمین ثبات و امنیت منطقه، به ویژه در مقابله با تروریسم تکفیری، افراط‌گرایی، ‌قاچاق مواد مخدر و سایر اشکال جرایم سازمان‌یافته بین‌المللی در کانون توجه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به این که مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم از ابتدا در دستور کار سازمان همکاری شانگهای قرار داشته و این چالش ها همچنان ثبات و امنیت منطقه ما را تهدید می کند، افزود: ایران، صلح و ثبات منطقه را صلح و ثبات خود تلقی کرده و در راستای حفظ آن، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

اتابک تصریح کرد: تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه مظلوم و کشتار وحشیانه زنان و کودکان بی گناه، مصداق کامل نسل کشی است و فراتر از نقض تمامی قواعد و مقررات حقوقی بین المللی و نیز نقض حقوق اساسی بشر، به وضوح تهدیدی ضد صلح و امنیت بین المللی است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران افزود: اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ضد منافع یکی از اعضای سازمان همکاری شانگهای یعنی جمهوری اسلامی ایران که با قاطعیت به آن پاسخ داده شد، مصداق بارز تهدید و نقض صلح بوده و امنیت بین المللی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

اتابک تاکید کرد که دولت جدید جمهوری اسلامی ایران با اولویت قراردادن سیاست همسایگی، خواهان دستیابی به همگرایی پایدار با کشورهای منطقه و از جمله اعضای سازمان همکاری شانگهای است و آمادگی دارد با تشریک مساعی، ظرفیت‌های راهبردی  و ژئوپلتیک خود از جمله نیروی انسانی متخصص و ماهر، مزیت‌های انرژی، پیشرفت های علمی و فناورانه، موقعیت ممتاز در ارتباطات و ترانزیت را در اختیار پیشرفت و تعالی منطقه قرار دهد.

آغاز نشست سازمان همکاری شانگهای در اسلام آباد بدون حضور طالبان

کلیدواژه