جدی 23, 1395 23:39 Asia/Kabul
  •  تاکید رییسان جمهوری ایران و ترکیه به لزوم برقراری ثبات در منطقه

رییسان جمهوری ایران و ترکیه ، همکاریهای نزدیک تهران- آنکارا- مسکو را در تقویت صلح و برقراری امنیت و ثبات پایدار در منطقه مهم دانستند.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، "حسن روحانی "رییس جمهوری ایران روز پنجشنبه در تماس تلفنی "رجب طیب اردوغان " رییس جمهوری ترکیه برای  تسلیت رحلت آیت الله  هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی پیوسته بر گسترش روابط دوستانه ایران با کشورهای اسلامی، همسایگان و بویژه ترکیه تاکید داشت.

روحانی همچنین با ابراز تسلیت متقابل به رییس جمهوری ترکیه به دلیل کشته شدن شماری از شهروندان این کشور در حملات تروریستی  ابراز امیدواری کرد:  دو کشور با همکاری یکدیگر بتوانند تروریسم را از بین ببرند تا مردم منطقه به آرامش برسند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از همکاری نزدیکتر آنکارا- تهران – مسکو برای ایجاد صلح در این منطقه  استقبال می کند.

روحانی با اشاره به مذاکرات آتی "آستانه " درباره سوریه  تصریح کرد: هدف مبارزه با همه گروه های تروریستی در منطقه بوده و امید است با همکاری ایران و ترکیه ،بزودی در سوریه و منطقه ثبات برقرار شود.

"رجب طیب اردوغان " رییس جمهوری ترکیه نیز در این تماس تلفنی تصریح کرد: گسترش روابط ایران و ترکیه برای حل مسایل منطقه بسیار اثرگذار است و آنکارا بر پیشبرد و تداوم گفت وگوی دوجانبه و منطقه ای تاکید دارد.

اردوغان افزود: ایران و ترکیه در منطقه وظیفه بزرگی بردوش دارند و باید همکاری های خود را برای از بین بردن گروههای تروریستی  و کاستن از تنش های منطقه ، بیش از پیش تقویت کنند.

رییس جمهوری ترکیه تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا پایه های آتش بس در سوریه مستحکم تر شود.

 

کلیدواژه