جدی 24, 1395 08:46 Asia/Kabul
  • ارسال پیام شورای همکاری خلیج فارس به تهران

"خالد جارالله" قایم مقام وزارت امور خارجه کویت روز پنجشنبه با تایید اعزام قریب الوقوع نماینده شورای همکاری خلیج فارس به جمهوری اسلامی ایران گفت: تماس های ما با برادران ایرانی با هدف تعیین موعد مناسب برای طرفین جهت تقدیم این پیام ادامه داشته و کویت مسئولیت انتقال این پیام را بر عهده دارد.

یک مقام وزارت امور خارجه کویت از ارسال پیام شورای همکاری خلیج فارس به جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک خبر داد.

 

به گزارش روز جمعه ایرنا، "خالد جارالله" قایم مقام وزارت امور خارجه کویت روز پنجشنبه با تایید اعزام قریب الوقوع نماینده شورای همکاری خلیج فارس به جمهوری اسلامی ایران گفت: تماس های ما با برادران ایرانی با هدف تعیین موعد مناسب برای طرفین جهت تقدیم این پیام ادامه داشته و کویت مسئولیت انتقال این پیام را بر عهده دارد.

پیش از این جارالله در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در منامه گفته بود: کویت، تماس با تهران را در جهت تشریح دیدگاه و نقطه نظرات کشورهای عضو شورای همکاری در مورد انجام گفتگوهای فی ما بین آغاز کرده است.

"ولید الخبیزی" معاون وزیر امور خارجه کویت نیز پیشتر با اشاره به اهمیت روابط این کشور و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود: شورای همکاری خلیح فارس خواهان همکاری بیشتر و گسترش روابط با تهران است و از صلح و آرامش منطقه ای و گسترش همکاری ها استقبال می کند.

معاون وزیر امور خارجه کویت همچنین تاکید کرده بود: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در عرصه تحولات منطقه ای دارد و کویت امیدوار است با گرم تر شدن سطح تعامل، سفیر کویت به ایران بازگردد.

اقدام تازه شورای همکاری خلیج فارس برای بهبود مناسبات با ایران درحالی است که جمهوری اسلامی بارها باتاکید بر علاقمندی برای تحکیم مناسبات فیمابین، تصریح کرده است، بهترین راه برای حل مشکلات منطقه تقویت مناسبات کشورهای منطقه است.