ایران، قربانی تروریسم و پیشتاز مبارزه با این پدیده شوم
(last modified 1395-10-24T17:43:08+00:00 )
جدی 24, 1395 22:13 Asia/Kabul
  • ایران، قربانی تروریسم و پیشتاز مبارزه با این پدیده شوم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران قربانی تروریسم و در عین حال پیش‌تاز مبارزه با این پدیده شوم، گروه‌های تکفیری و از جمله داعش در منطقه است.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری فارس؛ تاکید کرد: ایران تهدیدی ضد هیچ کشوری نیست و به سیاست صلح‌جویانه و نقش سازنده و ثبات‌بخش خود در منطقه ادامه خواهد داد، همانگونه که بارها بسیاری از کشورهای جهان بر این نقش ایران اذعان و تأکید داشته‌اند.

قاسمی با رد ادعای "رکس تیلرسون" Rex Tillerson وزیر امور خارجه پیشنهادی رئیس جمهوری منتخب آمریکا مبنی بر این که ایران به همراه روسیه و ترکیه در حال اجرای سیاست‌های مورد نظر خود در سوریه هستند افزود: ایران از همان ابتدا بر حل سیاسی بحران سوریه تأکید داشت و در این زمینه تلاش‌های زیادی را انجام داد، اما این آمریکایی‌ها بودند که با حمایت‌های بی وقفه از تروریست‌ها به اوضاع کنونی در سوریه دامن زده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مواضع تهران در حمایت از استقلال و تمامیت ارضی سوریه را تغییرناپذیر خواند و تصریح کرد: تلاش برخی کشورهای منطقه‌ و فرامنطقه‌ برای سرنگونی دولت سوریه و تسلیح گروه‌های تروریستی برای ویران کردن این کشور نابخشودنی است.

قاسمی همچنین با اشاره به پیشنهاد تیلرسون مبنی بر بازبینی برجام، به گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا توصیه کرد: پیش از آنکه عهده‌دار این سمت شود در بیان مواضعش احتیاط بیشتری کند و مراقبت باشد قبل از مشورت با مشاورانش، اظهارنظری را بیان نکند که بعدها مجبور به تغییر اظهاراتش شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: دولتمردان جدید آمریکا نمی‌توانند توافقی چندجانبه (برجام) که واشنگتن نیز به آن متعهد شده است را نادیده بگیرند.

 

کلیدواژه